Google Website Translator Gadget

sâmbătă, 25 iunie 2011

Primul zbor_____________________________________________ByTiger-two


                                          Dupa sase luni de studiu intens[pe atunci se invata si sambata]si cu notiuni nemaiauzite de noi ca ;aerodinamica.navigatia aeriana,avioane,motoare,instalatii speciale,radio,meteorologie,traderi si bombardamente ,etc...a venit si prima zi a zborului.  Era inceput de aprilie si nu era pacaleala. Stralucitoare  ,zece avioane ,nou -noute de tipZLIN -526 F erau aliniate in fata hangarelor si ne asteptau, avand alaturi, mecanicii terestrii ,aliniati si ei.  Ii cunosteam de la orele de pregatire practica si ne erau foarte apropiati.In aviatie, eram o mare familie. Nu existau bariere precum ,gradele si functiile, dar, asta nu insemna ca anarhia ar fi existat!!                                                             Am fost impartiti pe grupe de cate cinci la cate un instructor de zbor (ofiter -pilot ) Urma  zborul de aclimatizare!Cu nespusa emotie ,am urcat pe planul avionului ,apoi in carlinga !    Tehnicul mi-a legat centurile. In  fata a urcat instructorul .Tremuram de bucurie[sau teama?]in momentul cand tehnicul a strigat "motor"si eu am apasat pe "starter"!  Elicea a inceput sa se invarta ,mai repede si mai repede pana a devenit invizibila  Ma simteam stapan ,superior celorlati "muritori".  Am rulat la linia de start,apoi prin radio s-a auzit "...aprob decolarea"  Dupa cativa metri ,in care viteza crestea-crestea,am simtit un "gol" in stomac si ne-am desprins de sol..Pamantul disparea de sub noi ,obiectele deveneau tot mai mici. Se auzea numai zgomotul motorului.  Orizontul devenea imens,obiectivele de pe sol incepeau sa capete contur de harta.Parca era o harta la scara mare, apoi tot mai mica.  Am urcat la 2000 de m! Deja incepea sa-mi fie frica!Tot dadeam cu piciorul in carlinga sa vad daca nu se rupe! Huruitul motorului avea darul insa, sa-mi  dea incredere ! Odata cu el imi vibrau toti muschii,ma simteam"cineva"eram mandru! Transpiram,tremuram,ma bucuram-ZBURAM!!!  .Aveam lumea la picioarele mele ,era Magnific.Apoi brusc a incepuc cavalcada. Avionul s-a rasucit ! Eram cu capul in jos,imi pipaiam centurile sa nu se rupa ! Priveam speriat in jur._  Tonou-imi spune instructorul in casca.       De emotie, nu mai gaseam butonul radio sa-i raspund !.Iarasi zbor la orizontala .Pilotul imi cere sa pun mana pe mansa ,sa incerc sa pilotez . Incep sa il simt !  Avionul se comporta ca un cal naravas in mainile mele -nu vrea sa ma recunoasca de stapan!  .Dupa o aparenta acalmie  , a inceput ce era mai rau-figuri acrobatice:  looping,  imelmantonouri !  Simteam ca-mi intoarce stomacul pe dos,ochii mi se infundau in orbite sau cautau sa iasa,sangele se aduna in obraji, sau disparea -ce mai ,adevarat macel !.Cu greu m-am dezmeticit  .Zbor calm ,plimbari prin zone ,.nu mai auzeam nimic ,eram fermecat de-adevaratelea.  Apoi ATERIZAREA,frumos, lin ,mi se parea ca intram in pamant .                                         Zborul ,antrenamentele se faceau cate putin ,cu pipeta-ziceam noi-[asa se traiesc marile clipe]dar usor-usor,;caramaida cu caramida , meseria a prins.A urmat iesirea la simpla -controlul final cu un instructor din comanda escadrilei.Emotii mari ,nu mai era siguranta instructorului.Am rulat la start ,sigur pe mine si increzator,doar o mai facusem de zeci de ori ,dar nu singur!.   Totul a decurs normal. Abia acolo sus, m-am simtit cumva un fel de "zeu"! Eram atat de mandru de mine[unde esti mama sa ma vezi]aveam si gandul la vreo iubita dar, parca il tineam ,timid ascuns...  ..!                                                              A urmat venirea la aterizare !Abia atunci a inceput sa se instaleze teama,frica- imi cam tremura mana !.Pe panta, am inceput sa execut ce invatasem: -reduc motoare ,scot flapsurile ,astept viteza sa scada,140-125-90 si "zdraaang'rotile au muscat din aerodrom.Teu alb, indica locul de contact[in dreapta\].Rulajul la locul de schimb.Nici nu am apucat sa cobor bine de pe plan si am fost luat pe sus de colegi ,dezbracat la piele si aruncat in groapa cu maracini-BOTEZUL ZBORULUI!! .Toata seara mi-a scos  la spini, un coleg ! Am adormit pe o parte .Marele vis se implinise.Doamne ce tineri si frumosi eram!!    Eram cu adevarat fericiti   !!!                                         tigri2



21 de comentarii:

  1. S-a marcat Tiger-two:frumos felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim06:28

    Stelian P.
    Frumos. Felicitari si la mai multe.

    RăspundețiȘtergere
  3. @cezar&Stelian P,va multumesc.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai tu nu intelegi ca eu vreau cartea sa o citesc toata odata ? ma amagesti cu bucatele ca la cel mai bun serial de Tv.

    RăspundețiȘtergere
  5. @cezare ,baga tu niste manele,ca vad ca eu am scris prostii pe aici si nu ne baga nimeni in seama ,nici chiar unii "preteni"[fatzarnici de altfel]Toate cele bune ,baieti.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim22:24

    Ce sa-i faci , motanele , daca lumea de pe aici 'e prosti' si nu intelege genialitatea scrierilor tale ?

    Asta nu inseamna ca cei care se perinda pe aici (si-i cinta in struna lui cezarus si lui stelipe ) ... nu ar fi , 'pe bune' , niste manelizati la mintea lor de la cap !

    RăspundețiȘtergere
  7. Sobolane ,eu nu am pretins ca ce scriu eu ar fi ceva genial ,nici pe departe ,chiar astept un scanariu de la divina d-voastra minte,sa ne prezinte ceva.daca nu vei reusi sa ne redai ceva coerent[asta-i sigur] te rog cand iti va fata mintea un pui sa mi-l dai sa-l strang de gat,nu de alta dar se raspandeste prostia in stare pura .t2

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim06:47

    Stelian P.
    In urma cu citeva zile prietenul tigri2 imi lansa o provocare la rindurile mele despre japonezi. Aveti acolo un raspuns partial.

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim09:42

    bazel09 spunea...

    @all
    Hăi măi că sunteţi tari ;) .Îmi plac poveştile voastre. Mă regăsesc în ele, numai că noi "planam" pe apă. N-am harul de a pune în cuvinte meseria în care m-am calificat, dar au fost alţii care v-au desfătat tinereţia cu poveşti despre mare şi marinari. Au fost şi regrete, dar sunt anulate de momente care mi-au dat satisfacţie în meserie.
    Să auzim de bine !

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim09:46

    Sandu Pocol a scris:


    Este o mare nedreptate aceasta L.119 si O.U.G. 1.De ce se imparte la 20 pentru toata lumea ????? Nu este corect. Trebuie impartit la 20 numai pentru cei care au iesit cu vechime incompleta PRIN LEGEA 164, cei care si-au sacrificat cariera pt aderarea la NATO.De ce sa se imparta la 20 pt politisti ????????? Ei s-au restructurat ?? Este o mare nedreptate.Ati vazut la realitatea tv acum cu tortionarul ala comunist ? Ei lui ala i-a marit basescu pensia de 3 ori, iar noua ne-a taiat-o jumatate ! Va dati seama chestorii si comisarii de politie, fosti colonei si generali de militie ce pensii vor avea ??IAR VANATORILOR DE MUNTE, PARASUTISTILOR SI SCAFANDRILOR IESITI PRIN L164 LE TAIE DRASTIC PENSIILE REGIMUL BASESCU-BOC-OPREA ??? Rusine !!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim10:17

    TOP GUN
    Felicitari T2 si la mai multe.
    Nu te intrista vor fi intotdeauna pareri pro si contra.Sunt unii care te plac,altii care nu te plac.Nu poti sa-i multumesti pe toti!!!! Important este, sau ar trebui sa fie ,ca cei care nu ne plac,sa aiba totusi un limbaj decent,civilizat,eventual sa si argumenteze,sa vina cu propuneri etc!!!! Nu stiu,tu ce zici???
    N-ai plecat la macaronari????
    O ZI EXCEPTIONALA TUTUROR!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim10:46

    Stelian P.
    Citesc cu profunda mindrie patriotica o idee ROMANEASCA:

    - cei care au muncit multi ani in armata sa beneficieze de impartirea punctelor la 30 sau 35 ca sa aibe pensii mai mici. Cei care au “muncit” mult mai putin (dar in scopul intrarii patriei lor dragi in NATO) s-au sacrificat, deci trebuie sa li se imparta punctele la 20 sau mai putin ca sa aibe pensii mari si vesnica recunostinta din partea poporului in favoarea cui au iesit ei la pensie.

    Activii (dar si romanii in general) sa bage la cap:
    -munciti putin sau deloc daca vreti pensii mari !

    RăspundețiȘtergere
  13. @Tigrii-2 Din neatentie ai jignit sobolanul care-i un animalut dragut si foooarte inteligent,nu ca anonimul nostru!
    O hiena rapanoasa si turbata -da cu asta se potriveste!

    RăspundețiȘtergere
  14. Postat pe
    Jun. 27, 2011

    Adaugat de
    Alina Gorghiu
    la 11:06 am
    Ungurii sunt mai buni

    La negociere. Eu asta inteleg din amanarea reorganizarii teritoriale. S-a facut multa valva in jurul subiectului, s-au scris si mai multe… T Basescu a dat ultimatumuri: mai mult de 8 regiuni + 2 judete nu obtin…
    Rezultatul: s-a rezolvat, se amana!

    Pentru ca nu pot sa-i raspund pe blogul ei (nu-i place e-m meu ) o fac aici:
    Te contrazic ferm-Unguroaicele sunt mai bune!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim13:46

    Stelian P.
    @CEZAR
    De acord cu afirmatia despre unguroaice. Am probe.

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim14:50

    TOP GUN
    Baieti si cu patriotismul,ce facem,????chiar asa sa fie ,dar din mandrie,tot ale noastr-s mai bune!!!!
    Si apoi sunt rele de musca,un batalion nu le ajunge, sunt flamande mereu,va lasa cu ochii in SOARE CAND VA E LUMEA MAI DRAGA,PE PRINCIPIU 'ALTU LA RAND' CU PORTOFELUL PLIN!!!!!
    HA,HA,HA,AZI E RACOARE,DAR ZADUF!!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Stelian P&TOP GUN-atentie ,jumatate din rudele mele sunt unguroaice [tata fiind maghiar]si nu prea se dau usor la barbati,sunt ele mai vanjoase si mai indraznete dar nu prea se lasa usor seduse.
    @AKORD unde a disparut?
    Salutari din Milano.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  18. @T-2 Akord a dat in primire demult.Dumnezeu sa-l odihneasca.
    Cum se poarta fetele pe la Milano?

    RăspundețiȘtergere
  19. Ps.@All-eu am vrut sa spun ca unguroaicele sunt mai bune(mama ce bune sunt) LA NEGOCIERI-doar atat,restul va apartine-treaba voastra!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. @cezar,urate,romancele se recunosc imediat,sunt frumoase ,zambitoare si cochete.Acesta-i adevarul .tigri2

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim08:14

    TOP GUN
    T2,
    Stii vorba aia : persoanele de fata se exclud,aoleo noi n-am vrut sa zicem de rau de sogorite,sper ca nu te-ai suparat???? Tu nu stii de gluma???? Te invidiez, ca esti la Milano vreau si eu!!!!!
    Vacanta placuta si sa te bucuri de tot si de toate!!!!

    RăspundețiȘtergere

HAI, UIMITI - MA !
Comentariul va evidentiaza starea..naturala si capacitatea de analiza si sinteza!