Google Website Translator Gadget

sâmbătă, 29 septembrie 2012





STRATEGIE. CSAT a decis ca Executivul de la Bucureşti să prezinte un plan multianual de înzestrare a forţelor aeriene
România va înlocui MIG-ul. De ce a ales F-16
28 Septembrie 2012


Forţele aeriene vor fi dotate cu avioane de luptă americane, aparatele F-16 care vor fi achiziţionate de statul român la mâna a doua urmând să înlocuiască vechile avioane Mig, de producţie sovietică. Decizia luată ieri de CSAT vine la capătul câtorva ani de ezitări şi după ce mai mulţi producători, inclusiv europeni, s-au arătat interesaţi să vândă României aparatele necesare refacerii flotei militare.


După câţiva ani de discuţii şi incertitudini cu privire la soarta flotei româneşti de avioane militare de luptă, autorităţile de la Bucureşti au decis că România se va orienta spre achiziţionarea de aparate F-16 la mâna a doua. Asta, după ce în şedinţa de ieri membrii CSAT au concluzionat că forţele aeriene au capacităţi limitate de a-şi îndeplini misiunile şi, prin urmare, la viitoarea şedinţă a Consiliului, Guvernul va trebui să prezinte un program multianual de restabilire a capacităţii de luptă a acesteia. Informaţiile au fost furnizate de Administraţia Prezidenţială şi vin la câteva zile după ce ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, anunţa că România va achiziţiona avioane multirol şi, mai mult, că aparatele de luptă, de fabricaţie americană, vor fi aduse din Portugalia. Deşi după şedinţa de ieri a CSAT nu au fost date publicităţii prea multe detalii suplimentare, cum ar fi cele legate de preţ sau unele specificaţii tehnice, singurele date concrete în acest sens au venit în ultima perioadă tot pe filiera Dobriţoiu. Potrivit oficialului român, preţul pentru 12 aparate la mâna a doua este în jur de 600 milioane dolari.
În schimb, suma va fi achitată treptat, în termen de cinci ani, cu o primaă tranşă de 70 milioane dolari, care ar trebui achitată anul viitor. „Avioanele ar urma să fie livrate după terminarea procesului de instruire a piloţilor, începând cu 2016", a mai precizat zilele trecute ministrul de resort, adăugând că aparatele au 3.500 de ore de zbor şi mai o rezervă de 4.000 - 4.500 de ore.
La începutul lunii septembrie, tot ministrul Corneliu Dobriţoiu arăta, după întâlnirea avută cu omologul său bulgar, Anyu Angelov, că în situaţia în care forţele aeriene ale celor două state vor opta pentru dotarea cu acelaşi tip de avion multirol, se vor lua în calcul şi posibilităţile de cooperare în instruirea personalului şi a mentenanţei.
Mesajul SUA
F-16 Fighting Falcon
Aerial view of jet aircraft, carrying cylindrical fuel tanks and ordnance, overflying desert
A USAF F-16C over Iraq in 2008
RoleMultirole jet fighter
National originUnited States
ManufacturerGeneral Dynamics
Lockheed Martin
First flight2 February 1974
Introduction17 August 1978
StatusIn service, in production
Primary usersUnited States Air Force
25 other users (see operators page)
Number built4,500+
Unit costF-16A/B: US$14.6 million (1998 dollars)[1]
F-16C/D: US$18.8 million (1998 dollars)[1]
VariantsGeneral Dynamics F-16 VISTA
Developed intoVought Model 1600
General Dynamics F-16XL
Mitsubishi
Luarea unei decizii finale în chestiunea avionului multirol a fost amânată în ultimii ani din mai multe raţiuni. Principalele trei sunt legate de preţ, achiziţia  presupunând un efort bugetar consistent, de partea operaţională, dat fiind specificul acestor aparate, dar şi de opţiunile geostrategice ale României. Mig-urile 21 Lancer sunt deja învechite, iar resursa de zbor a acestora s-a apropiat de limită în ceea ce pri-veşte exploatarea. Or, România este deja angajată în operaţiuni de poliţie aeriană în afara ţării şi, membru NATO fiind, era obligată să menţină dotarea armatei la nivelul de interoperabilitate pe care şi l-a asumat în faţa partenerilor externi. Iar reacţiile nu au întârziat să apară. Guvernul SUA consideră că decizia CSAT privind achiziţia avioanelor multirol este un pas în direcţia modernizării forţelor armate române, punctând faptul că România va putea să îşi îndeplinească obligaţiile care îi revin în cadrul Alianţei Nord-Atlantice.
Reparate de mai multe ori
Actualele aparate de luptă aflate în dotarea forţelor aeriene sunt de provenienţă sovietică, fiind depăşite ca vârstă, dar şi ca tehnologie. Primele reparaţii consistente au fost făcute începând cu 1993, reprizele de retehnologizare prin care au trecut de atunci încoace prelungindu-le practic durata de exploatare. Reprezentanţii armatei au avertizat însă în ultima perioadă că, din motive tehnice, statul român nu îşi va mai putea permite să continue prea mult în acest mod. De altfel, într-o declaraţie dată presei acum doi ani, fostul şef al Statului Major al Forţelor Aeriene, generalul (r) Constantin Croitoru, admitea că aparatele Mig "au deja câte două - trei reparaţii capitale la activ".  
De ce F-16, şi nu altceva
„Controversa" întreţinută în ultimii cinci ani în legătură cu achiziţionarea avioanelor multirol este centrată în jurul faptului că România a avut de ales două oferte concurente: aparate Eurofighter produse de EADS în cooperare cu BAE Systems, şi Gripen, produse de suedezii de la SAAB. Ambele oferte veneau însoţite de programe off-set (investiţii industriale), în primul caz de 80% din valoarea avioanelor, iar în al doilea de 100%. F-16 rămâne cea mai bună alegere sub raportul cost-beneficii. Este vorba de avioane dotate cu echipamente de ultimă generaţie, testate în Libia, care asigură cel mai înalt grad de interoperabilitate cu cea mai puternică aviaţie NATO, care asigură tranziţia optimă către viitoarea generaţie de avioane - F35 - şi care consolidează din punct de vedere geostrategic parteneriatul cu SUA.


Busines New Europe: Romania intră în coliziune cu UE din cauza achiziţiei de avioane F-16

29 septembrie 2012, 15:11 |  Autor: M. B. |Avioane F-16

Avioane F-16

Printr-o decizie care va înfuria în mod sigur UE, Consiliul Suprem de Apărare al României (CSAT) a aprobat pentru a doua oara o achiziţie de avioane F-16 la mâna a doua printr-un acord direct, în loc să organizeze licitaţie deschisă, se spune într-un articol publicat de bne.eu.
Articolul a apărut vineri, după ce CSAT a aprobat cumpărarea fără licitaţie a avionelor F-16 la mâna a doua.

"Pentru a doua oară în doi ani, România încearcă să încheie o tranzacţie pentru înlocuirea vechilor sale cu Mig-uri, de fabricaţie sovietică, cu avioane F-16, fără să organizeze licitaţie", se spune în articolul apărut pe www.bne.eu.

În ultima variantă, anunţată de curând de către ministrul Apărării, Constantin Dobriţoiu, România va cumpăra 12 avione F-16 la mâna a doua, produse de compania americană Lockheed Martin, din Portugalia.

"Am găsit bani de la buget pentru achiziţionarea lor", spunea Dobriţoiu, care mai arăta că tranzacţia înseamnă aproximativ 600 de milioane de dolari.

Banii vor fi daţi eşalonat, din 2013 şi până în 2016, iar când va fi virată întreaga sumă, în 2016 adică, portughezii vor trimite cele 12 avioane de luptă în România.

Această afacere ar putea atarge sancţiuni din partea Comisiei Europene, care a trimis guvernelor României, Bulgariei şi Cehiei scrisori în care-şi exprima îngrijorarea privind posibilitatea ca aceste state să cumpere supersonice de luptă fără a organiza licitaţii.

Cele trei state membre au fost atenţionate că trebuie să respecte legislaţia europeană privind achiziţiile.

Comisarul UE pentru Piaţa internă şi servicii, Michel Barnier, care este responsabil cu achiziţiile publice în Uniune, a trimis scrisoarea, în luna mai, miniştrilor de apărare din ţările de mai sus, atrăgând atenţia că astfel de acorduri trebuie să respecte legislaţia europeană şi regulile de transparenţă.
"Decizia de a cumpăra avioane de luptă este o decizie suverană a ţării dumneavoastră. Cu toate acestea, dat fiind faptul că avioanele de luptă sunt echipamente militare, în sensul Directivei 2009/81/EC, Statele Membre trebuie să se conformeze regulilor acestei Directive atunci când cumpără astfel de avioane", scria Barnier.
"În mod specific, aceasta înseamnă că ele (statele respective) trebuie să publice un anunţ al contractelor în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar procedura de achiziţie trebuie să fie deschisă tuturor furnizorilor potenţiali din UE".

"Un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat pentru bne.eu că s-au primit răspunsuri «pozitive» din partea Bulgariei şi Republicii Cehe, dar acesta a  omis în mod intenţionat să menţioneze România, al cărui guvern tocmai a ieşit dintr-o altă bătălie cu Bruxelles-ul, legată de încercarea eşuată de a-l revoca pe preşedintele Traian Basescu. Preşedintele Comisiei UE, Jose Manuel Barroso a declarat că acele evenimente din politica României «ne-au zdruncinat încrederea» în valorile democratice ale României. O altă bătălie se pare că este inevitabilă acum", concluzionează bne.eu.

Ştirea că România va cumpăra F-16 a fost criticată de producătorii europeni de avioane de luptă, grupurile Eurofighter si Saab Gripen, care vor şi ele să-şi vândă avioanele în România.

14 comentarii:

  1. Se pare ca iarasi ...am avut DREPTATE!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim19:39

      Buey S U L A te pricepi si la avioane? Credeam ca numai la boscheti...ALUPIGUS la URS!

      Ștergere
  2. Si se mai pare ..ca Barosso si-a luat ..tainul iar UE si-a luat ..MUE!
    Asa-i in tenis!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca cel mai bine este ca incepand de acum fiecare roman sa ia obligatoriu lectii de chineza. La cum merg lucrurile se pare ca in viitorul nu foarte indepartat vom ingalbeni de emotie cu totii. Cu tot cu F16 care cica face trecerea la F35. Ce dracului , vine unul beat si arunca o scama si toti se dau mari ghicitori. Auzi F35. Asa visam si la aeronavele ultra ale rusilor. Mai doua revolutii si e posibil sa vedem pe cerul carei tari vom apartine si o ruda apropiata a F35.
    Auzi F35.....

    RăspundețiȘtergere
  4. ..priveste in viitor ..batraqne lup ..de gradina!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim22:29

    `bey ,ai grija ca se apropie suta de miiii....!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitări pentru depășirea sutei de mii de accesări !

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim22:48

    Hello i am kavin, its my first occasion to commenting anyplace, when i read
    this article i thought i could also make comment due to this sensible article.



    Here is my blog post ... LuigiNDuncans

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim00:21

    What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious know-how on the topic of unpredicted emotions.


    My web blog LannieWBorkoski

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim20:25

    I like the valuable information you provide in your articles.
    I will bookmark your blog and check again here frequently.
    I am quite sure I will learn many new stuff right here!
    Best of luck for the next!

    my blog post :: YvonneGLeins

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim16:53

    Nice blog right here! Additionally your site quite a bit up fast!
    What web host are you the use of? Can I am getting your associate hyperlink in your host?
    I wish my website loaded up as quickly as yours lol

    Here is my webpage - AllegraSAtiles

    RăspundețiȘtergere

HAI, UIMITI - MA !
Comentariul va evidentiaza starea..naturala si capacitatea de analiza si sinteza!