Google Website Translator Gadget

sâmbătă, 8 aprilie 2023

Forțele de Apărare finlandeze reprezintă una dintre cele mai pregătite armate din Europa. autor DANA DUȚU Al 31-lea membru al Alianței Nord-Atlantice vine cu un arsenal impresionant, ceea ce face de înțeles efortul lui Putin de a împiedica lărgirea NATO în Finlanda. Cum a ajuns Finlanda una dintre cele mai pregătite armate din lume Finlanda are una dintre cele mai bine pregătite armate, iar forțe sale de artilerie sunt cele mai mari din Europa - aproximativ 1500 de tunuri, 700 de obuziere, 700 de mortiere de calibru mare și 100 de sisteme de rachete. Capacitatea de artilerie a Finlandei depășește pe cea a Poloniei, Germaniei, Norvegiei și Suediei, la un loc, potrivit Centrului Wilson. Înainte de războiul din Ucraina, probabilitatea ca Finlanda să adere la NATO era extrem de scăzută, pentru că populația nu susținea această idee. Astfel, Finlanda a rămas neutră în timpul Războiului Rece și după aderarea la Uniunea Europeană, în 1995. CITEȘTE ȘI nato Istoria NATO. Cum a crescut cea mai mare alianță militară din lume și care a fost singura dată când s-a invocat Articolul 5 Finlanda nu a uitat atacul Uniunii Sovietice asupra sa din 1939-1940, când URSS a anexat o parte din teritoriul său. De aceea, Finlanda „nu a încetat niciodată să se pregătească pentru un posibil război”, spune Minna Alander, cercetător la Institutul Finlandez de Relații Internaționale, citat de AFP. Finlanda a uimit o lume întreagă reușind să își construiască forțe armate extrem de capabile, fiind susținută energic de societatea civilă, dar menținând totuși, în tot acest timp, dialogul cu Moscova. Recrutarea este cheia, în Finlanda Spre deosebire de marea majoritate a țărilor occidentale, recrutarea militară în Finlanda rămâne ridicată, iar cheltuielile pentru apărare au rămas la fel de mari chiar și după prăbușirea Uniunii Sovietice (2,2% din PIB în 2021). Finlanda antrenează în fiecare an aproximativ 21.000 de noi recruţi, care devin apoi parte din rezerva de război de 280.000 de soldaţi, dintre care aproximativ 10.000 pe an sunt chemaţi prin rotaţie la cursuri de perfecţionare. Aproximativ 870.000 de finlandezi cu vârste cuprinse între 17 şi 60 de ani pot fi înrolaţi, în caz de nevoie. Personalul contractual este format din 12.000 de persoane, dintre care 8.000 de militari. Uimitoarele forțe terestre al Finlandei Forţa terestră este echipată cu 650 de tancuri, dintre care 200 sunt Leopard de fabricaţie germană, de tip 2A6 şi 2A4. Finlanda are ceea ce numeşte "cea mai puternică artilerie din Europa de Vest", care include 1.500 de arme: circa 700 de obuziere şi tunuri, 700 de mortiere şi 100 de lansatoare de rachete grele şi uşoare. De asemenea, Finlanda are un sistem radar anti-rachetă ELTA, fabricat în Israel, care îi oferă capacitatea de a localiza şi urmări rachetele, obuzele de artilerie şi tirurile de mortier care se apropie. Infanteria deţine suficiente arme de foc - puşti de asalt, mitraliere, lansatoare de grenade şi arme antitanc - pentru întreaga rezervă, dar şi tot echipamentul necesar pentru a lupta în condiţii de iarnă grea, precum şi sisteme de vedere pe timp de noapte şi măşti de gaze. Apărarea antiaeriană Echipamentul antiaerian al Finlandei constă în cel puţin 650 de rachete, dar ţara este în curs de a cumpăra mai multe, de la suedezii de la Saab Dynamics şi Rafael Advanced Defense Systems. Cel mai important sistem antiaerian al său este cel norvegiano-american NASAMS 2, compatibil cu NATO. De asemenea, dispune de tunuri antiaeriene şi de tancuri proiectate în acelaşi scop. Țara se află în etapele finale ale unui proces de licitaţie pentru un nou sistem antiaerian de mare altitudine, pe care îl va cumpăra fie de la Israel Aerospace Industries, fie de la Rafael Advanced Systems. Finlanda deţine un număr nedezvăluit de drone Orbiter neînarmate, şi este în curs de achiziţionare a încă 1.000-2.000 de UAV-uri, inclusiv sute de drone Parrot Anafi USA, similare celor folosite de armata americană. Forţele Aeriene Finlandeze au o flotă de 61 de avioane de luptă McDonnell Douglas F/A-18 Hornet, care vor fi înlocuite de 64 de avioane Lockheed Martin F-35A Lightning II, a căror livrare va începe în 2026. Pe lângă flota de avioane cu reacţie, Forţele Aeriene au zeci de avioane de antrenament şi radare de supraveghere, inclusiv unele care au o rază de acţiune de aproape 500 km. Forța navală Marina finlandeză are patru nave de comandă, cinci nave de luptă echipate cu mine, opt nave de luptă echipate cu rachete, trei nave de contracarare a minelor, 13 nave de dragare a minelor, pe lângă nave de debarcare mai mici. Finlanda se va echipa cu trei noi corvete multirol pentru luptă la suprafaţă, care sunt în prezent în construcţie în ţară şi care vor intra în serviciu până în 2029. Sursa: News.ro Etichete: NATO, Finlanda, armata, moscova, Dată publicare: 05-04-2023 11:05 Urmăriți Știrile Pro TV și pe Google News CITEȘTE ȘI...

vineri, 7 aprilie 2023

https://cezar-armya.blogspot.com/2011/03/de-pe-la-cursuri-de-pregatire-si_10.html

miercuri, 5 aprilie 2023

Miliardarul Rupert Murdoch, în vârstă de 92 de ani, a anulat logodna cu Ann Lesley Smith. Motivele care ar fi dus la despărțire Miliardarul Rupert Murdoch, în vârstă de 92 de ani, a anulat logodna cu Ann Lesley Smith. Motivele care ar fi dus la despărțire Data actualizării: 05.04.2023 17:22 Data publicării: 05.04.2023 09:30 Miliardarul Rupert Murdoch, în vârstă de 92 de ani, şi-a anulat logodna cu Ann Lesley Smith FOTO: Profimedia Images Miliardarul Rupert Murdoch, proprietarul influentului grup media News Corp, şi-a anulat logodna cu Ann Lesley Smith la mai puţin de o lună după ce o anunţase public în presă, a raportat marţi revista americană Vanity Fair, citată de AFP și Agerpres. Magnatul în vârstă de 92 de ani, născut în Australia şi care a dobândit cetăţenia americană în 1985, ar fi trebuit să se căsătorească cu Ann Lesley Smith, o fostă capelană a Poliţiei din San Francisco, în vârstă de 66 de ani. El a dezvăluit în luna martie în New York Post, unul dintre tabloidele sale, că a cerut-o în căsătorie pe Ann Lesley Smith de Ziua Sfântului Patrick. Dar, potrivit Vanity Fair, care citează surse din anturajul miliardarului, logodna a fost anulată brusc: Rupert Murdoch ar fi început să se simtă inconfortabil din cauza credinţelor evanghelice ale viitoarei sale soţii. Căsătoria lor ar fi trebuit să aibă loc în vara acestui an. Rupert Murdoch a divorţat în august 2022 de cea de-a patra soţie a lui, modelul american Jerry Hall, după şase ani de viaţă comună. Magnatul, a cărui avere familială a fost estimată de revista Forbes la peste 17 miliarde de dolari, deţine sute de companii media, mai ales în Statele Unite, inclusiv societăţi care controlează influentul post de televiziune Fox News, cotidianul economic The Wall Street Journal şi tabloidul newyorkez cu opinii de dreapta New York Post. El este, de asemenea, patronul publicaţiilor britanice The Sun şi The Times şi al unor ziare din Australia. Miliardarul a fost căsătorit mai întâi între 1956 şi 1967 cu Patricia Booker, o însoţitoare de bord australiană, apoi, timp de peste 30 de ani, până în 1999, cu o jurnalistă britanică, Anna Mann, care a primit peste 1 miliard de dolari după divorţul lor, potrivit relatărilor apărute în presa din acea vreme. S-a căsătorit din nou, la doar câteva zile după acel divorţ, cu o femeie de afaceri de origine chineză, absolventă a Universităţii Yale, Wendi Deng. Divorţul lor a fost pronunţat la New York în 2013. Rupert Murdoch are şase copii. Editor : A.P. Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/externe/miliardarul-rupert-murdoch-in-varsta-de-92-de-ani-a-anulat-logodna-cu-ann-lesley-smith-motivele-care-ar-fi-dus-la-despartire-2305475?fbclid=IwAR0y_vRHZ1doPXni26zyaNk6IVfhoGJRv_fjgJdE9LHtj1QSgLhRTH3Rm6Y Informaţiile publicate pe site-ul Digi24.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.

duminică, 2 aprilie 2023

Aproape 2.500 de vagoane, subevaluate și vândute la fier vechi, cu prejudiciu de 7,5 milioane euro. 35 de persoane trimise în judecată Data actualizării: 01.04.2023 13:57 Data publicării: 01.04.2023 13:18 Foto: Profimedia Images DIN ARTICOL Cum au fost subevaluate vagoanele Rețeaua lucra pe mai multe nivele de decizie Procurorii DIICOT Timişoara au trimis în judecată 35 de persoane, cetăţeni români şi libanezi, care ar fi vândut la preţ de fier vechi 2.450 de vagoane destinate casării, deşi acestea intrau într-o categorie de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară. O parte dintre cei trimiși în fața instanței făceau parte din conducerea companiei CFR Marfă la data faptelor. Prejudiciul creat prin vânzarea vagoanelor la fier vechi s-a ridicat la 33.628.496,44 lei (7.541.036,11 euro), potrivit unui comunicat DIICOT remis sâmbătă. Cele 35 de persoane - o parte dintre ele având calităţile de director general, director operaţiuni dezvoltare, director economic-financiar, director vânzări, şef serviciu, inginer şi contabil - sunt acuzate de constituirea unui grup infracţional organizat, delapidare în formă continuată cu consecinţe deosebit de grave şi spălare de bani în formă continuată, precizează DIICOT. Procurorii susțin că în anul 2014 a fost constituit un grup infracţional organizat în scopul săvârşirii infracţiunilor de delapidare cu consecinţe deosebit de grave şi spălare de bani, grup format de o parte dintre membrii din conducerea decizională/administrativă/executivă şi tehnică centrală a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă. Grupul, care a implicat factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, a avut drept scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând însuşirea de către o societate comercială a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate. Cum au fost subevaluate vagoanele Conform anchetatorilor, subevaluarea a fost realizată prin iniţierea de către societatea de transport a unei proceduri de licitaţie pe Bursa de Mărfuri Bucureşti a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria „deşeu fier vechi greu” şi „deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară, fiind ascunsă adevărata natură a materialelor care intrau în compunerea vagoanelor. Având atribuţii de administrare şi gestiune, în perioada 2014 - 2017, la diferite intervale de timp, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, prin încheierea şi semnarea contractului de vânzare cumpărare din 29 iulie 2016 şi cu prilejul executării acestuia prin 14 facturi de predare a bunurilor casate, membrii din conducerea decizională/administrativă/executivă centrală a societăţii de transport, cu susţinerea structurilor sau departamentelor tehnice din subordine, au însuşit, în folosul unei societăţi din Călăraşi, 2.450 de vagoane subevaluate ca deşeu de fier vechi, ascunzând starea reală şi elementele din fier greu şi oţel, cu consecinţa producerii unui prejudiciu de 33.628.496,44 lei (7.541.036,11 euro), notează procurorii în comunicstul citat de Agerpres. „În cuprinsul actului de sesizare s-a reţinut că, reprezentanţii din nivelul decizional şi administrativ al societăţii comerciale din Călăraşi - operator semnificativ, cu o vastă experienţă pe piaţa deşeurilor feroase din România - au cunoscut activitatea de fraudare a patrimoniului realizată de angajaţii structurii de transport feroviar de marfă, aderând la grupul infracţional organizat şi au încheiat contractul de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016, dobândind 2.450 de vagoane subevaluate ca şi deşeu de fier vechi, contribuind în această modalitate la cauzarea unui prejudiciu de 33.628.496,44 lei (7.541.036,11 euro). Ulterior încheierii contractului de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016, în vederea ascunderii adevăratei naturi a materialelor care intrau în compunerea vagoanelor, în documentele privind operaţiunile comerciale au fost atestate fapte şi împrejurări nereale, activitate facilitată de reprezentanţii din nivelul decizional şi administrativ al societăţii comerciale din Călăraşi”, se precizează în comunicatul DIICOT. Rețeaua lucra pe mai multe nivele de decizie Anchetatorii arată că în toate aceste operaţiuni au fost implicaţi factori de decizie de la nivelul central şi teritorial a societăţii de transport, precum şi reprezentanţii societăţii beneficiare. Procurorii susţin că un prim nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit din conducerea executivă centrală a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă, compusă din directorul general, directorul operaţiuni dezvoltare, directorul departament vânzări - trafic şi directorul economic - financiar, care prin intermediul unor operaţiuni bursiere şi comerciale, ar fi prejudiciat patrimoniul societăţii prin ascunderea adevăratei naturi a materialelor care intrau în compunerea activelor societăţii, subevaluarea acestora şi obţinerea unui preţ mai mic de vânzare decât valoarea reală. Al doilea palier al grupului infracţional organizat ar fi fost reprezentat de către funcţionari din cadrul structurilor sau departamentelor tehnice care funcţionau în subordinea directorului vagoane, care, contrar prevederilor legale, procedurilor şi regulamentelor interne, ar fi întocmit documentaţia tehnică de specialitate, atestând fapte şi împrejurări nereale privind componenţa activelor societăţii care au făcut obiectul operaţiunilor bursiere şi comerciale. De asemenea, aceştia au supravegheat modul în care structurile teritoriale din subordine au pus în executare dispoziţiile privind fraudarea patrimoniului societăţii. Administratorii structurii de transport feroviar care au pus în executare operaţiunile bursiere şi comerciale prin procedee tehnice menite să ascundă adevărata natură a materialelor care intrau în compunerea activelor societăţii reprezintă, potrivit anchetatorilor, al treilea palier al grupului infracţional organizat. Al patrulea palier al grupului infracţional organizat a fost constituit, spun procurorii, din reprezentanţii societăţii comerciale din Călăraşi, beneficiară a contractului încheiat în 2016. Reprezentanţii societăţii comerciale din Călăraşi ar fi cunoscut activităţile de subevaluare şi ascundere a naturii bunurilor operată de reprezentanţii unităţii de transport feroviar de marfă şi au facilitat activitatea de delapidare a acestei societăţi. Cele 2.450 de vagoane supuse casării însumează aproximativ 35.000 tone de oţel şi 16.600 tone de fier vechi greu, cantităţi care au fost menţionate în documentele încheiate ca fiind fier vechi, se mai arată în comunicatul DIICOT. Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă S.A. s-a constituit parte civilă în dosarul penal. În cauză au fost instituite măsuri asiguratorii asupra a 76 de imobile din Bucureşti şi judeţele Călăraşi, Dâmboviţa, Prahova, Constanţa, Gorj, Hunedoara, Iaşi, Ilfov şi Galaţi. Prin rechizitoriu s-a solicitat menţinerea măsurilor asiguratorii şi obligarea inculpaţilor la plata cheltuielile judiciare avansate de stat în cuantum de 136,831.45 lei. Dosarul a fost înaintat spre competentă soluţionare Tribunalului Timiş. Editor : B.P. Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/aproape-2-500-de-vagoane-subevaluate-si-vandute-la-fier-vechi-cu-prejudiciu-de-75-milioane-euro-35-de-persoane-trimise-in-judecata-2301707?fbclid=IwAR0smsQpH5WpvwgKAi2PuG-cMmIfyjz9I-N5X9MIeMgdPka94Sr8Fd4a5wk Informaţiile publicate pe site-ul Digi24.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.