MISIUNI ULTRASECRETE I-------------------------By T-2
Prietenului meu Doru Dragoi
Anul 1989 a fos destul de prolific in evenimente ,poate de aceea si misiunile nostre,de zbor, s-au intensificat.
Intr-o dimineatza de septembrie,primim misiunea de a ne deplasa in judetul Braila ni s-a spus doar atat ,misiune secreta.Stiam ce presupune ,tacere absoluta,dupa misiune -"uitare".Am aterizat pe stadionul municipal din Braila,eram asteptati de seful judetului ,Lungu.Am fost condusi la prefectura unde am fost ospatati boiereste,cu toate ca era perioada de criza alimentara.Momite in sos,maduva rulata la cuptor,tochitura ,icre de sturion si alte bunataturi.Ni s-a explicat ce aveam de facut ,misiunea urma sa dureze 10 zile,zece zile de zbor intensiv,zbor de control si de identificare.Vom fi insotiti de "specialisti".Scopul : de ziua recoltei ,nea Nicu,va vizita unul dintre judetele Braila sau Dolj.In cele zece zile de zbor am scotocit toate ungherele Insulei Balta Brailei.Venea cu noi si primsecretarul Lungu.Aterizam langa tarlalele de porumb,ramase vraise dupa recolta mecanizata cu aproape jumatate din recolta raspandita pe jos.Erau chemati inginerii responsabili,li se aplica o corectie imediata ,un sut ,bine plasat, in extra-dos si apoi aveau la dispozitie maxim doua zile,altfel mititica.In aceste cazuri si "secu" se plasa urgent pe pozitii.Cherhanale murdare ,afaceri ascunse ..dar cate minuni nu au fost dezvaluite ochilor vigilenti.Tov "prim" era de o duritate dusa la extrem,chiar m-a frapat ca seara ,cu noi se purta ca o gazda perfecta.Chefuri asemanatoare celor din "o mie si una de nopti",acolo fiind si scoala de partid ale femeilor comuniste ...ce de intruniri tovarasesti ne-au fost oferite,ne parea rau ca cele zece zile de zbor intensiv ,6-7 ore zilnic,se apropiau de sfarsit ,incepeam sa oftam dupa ospetele si intrunirile de taina,ceva de vis.
S-a terminat,nu a durat o sapatamana si am fost trimis la Otopeni pentru a executa un transport special.Eram dotat cu harti speciale la scara
1 / 200.000,toata tara ,56 de planse asa ca nu trebuia sa -mi fac probleme cu traiectoria de urmat.La Otopeni ni s-a spus sa aterizam langa un avion urias plasat intr-una dintre nisele bretelei din fata hangarelor.Era intr-o dupa-amiaza de toamna tarzie.Burta avionului s-a deschis larg si a elicopterului la fel ,au fost transbordate lazi cu echipamente si vreo 12 soldati.Erau straini si cu varste incerte,oricum destul de maturi ,brunetei ,cu mustata,curiozitatea ne-a fost satisfacuta,erau irakieni de-ai "pretinului"Sadam ...'Ioi,ii bai mare " mi-am zis ,fermoar la buze...Urma sa-i transportam in zona de NV a Sinaiei,intr-o zona impadurita cam la cativa km deCastelul Peles.Materialele si cei 12 'tovarasi" trebuiau dusi pe Platoul Bucegi,apoi ,restul trupelor la tabara de antrenament din munti.Am facut cateva drumuri ,cu cate 24 de soldati la bord,Otopeni-Sinaia.Ce-a urmat m-a socat si mi-a intarit prezumtia ca povestile despre "comoara " de sub Bucegi nu sunt chiar simple povesti...[va urma].
Prietenului meu Doru Dragoi
Anul 1989 a fos destul de prolific in evenimente ,poate de aceea si misiunile nostre,de zbor, s-au intensificat.
Intr-o dimineatza de septembrie,primim misiunea de a ne deplasa in judetul Braila ni s-a spus doar atat ,misiune secreta.Stiam ce presupune ,tacere absoluta,dupa misiune -"uitare".Am aterizat pe stadionul municipal din Braila,eram asteptati de seful judetului ,Lungu.Am fost condusi la prefectura unde am fost ospatati boiereste,cu toate ca era perioada de criza alimentara.Momite in sos,maduva rulata la cuptor,tochitura ,icre de sturion si alte bunataturi.Ni s-a explicat ce aveam de facut ,misiunea urma sa dureze 10 zile,zece zile de zbor intensiv,zbor de control si de identificare.Vom fi insotiti de "specialisti".Scopul : de ziua recoltei ,nea Nicu,va vizita unul dintre judetele Braila sau Dolj.In cele zece zile de zbor am scotocit toate ungherele Insulei Balta Brailei.Venea cu noi si primsecretarul Lungu.Aterizam langa tarlalele de porumb,ramase vraise dupa recolta mecanizata cu aproape jumatate din recolta raspandita pe jos.Erau chemati inginerii responsabili,li se aplica o corectie imediata ,un sut ,bine plasat, in extra-dos si apoi aveau la dispozitie maxim doua zile,altfel mititica.In aceste cazuri si "secu" se plasa urgent pe pozitii.Cherhanale murdare ,afaceri ascunse ..dar cate minuni nu au fost dezvaluite ochilor vigilenti.Tov "prim" era de o duritate dusa la extrem,chiar m-a frapat ca seara ,cu noi se purta ca o gazda perfecta.Chefuri asemanatoare celor din "o mie si una de nopti",acolo fiind si scoala de partid ale femeilor comuniste ...ce de intruniri tovarasesti ne-au fost oferite,ne parea rau ca cele zece zile de zbor intensiv ,6-7 ore zilnic,se apropiau de sfarsit ,incepeam sa oftam dupa ospetele si intrunirile de taina,ceva de vis.
S-a terminat,nu a durat o sapatamana si am fost trimis la Otopeni pentru a executa un transport special.Eram dotat cu harti speciale la scara
1 / 200.000,toata tara ,56 de planse asa ca nu trebuia sa -mi fac probleme cu traiectoria de urmat.La Otopeni ni s-a spus sa aterizam langa un avion urias plasat intr-una dintre nisele bretelei din fata hangarelor.Era intr-o dupa-amiaza de toamna tarzie.Burta avionului s-a deschis larg si a elicopterului la fel ,au fost transbordate lazi cu echipamente si vreo 12 soldati.Erau straini si cu varste incerte,oricum destul de maturi ,brunetei ,cu mustata,curiozitatea ne-a fost satisfacuta,erau irakieni de-ai "pretinului"Sadam ...'Ioi,ii bai mare " mi-am zis ,fermoar la buze...Urma sa-i transportam in zona de NV a Sinaiei,intr-o zona impadurita cam la cativa km deCastelul Peles.Materialele si cei 12 'tovarasi" trebuiau dusi pe Platoul Bucegi,apoi ,restul trupelor la tabara de antrenament din munti.Am facut cateva drumuri ,cu cate 24 de soldati la bord,Otopeni-Sinaia.Ce-a urmat m-a socat si mi-a intarit prezumtia ca povestile despre "comoara " de sub Bucegi nu sunt chiar simple povesti...[va urma].
tigri219 noiembrie 2015, 03:42
Viorel Kis
18 Aprilie ·
MI-E DOR
Mi-e dor de o iubita cu gura ca de fraga ,
Precum un strop de ambra si sa-i spun ,imi esti draga,
Iar tamplele carunte,sa nu ne inspaimante de al iubirii grai
De dragostea superba ,cu ochi limpezi
si mandru par balai.
Caci doara suntem oameni si vrem sa fim iubiti
Si din iubire fost-am cu totii zamisliti.
Cum viata aparut-a din neant si din genune
Homo sum,humani nihil a me alienum puto,
sa avem curaj ,a spune.
Am parul alb ,dar sufletul mi-e verde
In dragoste curata si in iubiri voi crede.
Asa mi-e datul sortii sa nu renunt la dor
Sa retraiesc iubirea ,cu patos ,cu tarie
si linistit, sa mor.
****************************
Prietenului Petre-Daniel Lungu,cel mai mare pilot -bucatar.
La baza de antrenament din munti era o activitate febrila si in zagazul dintre misiuni priveam cu interes cum se antrenau"baietii".Ai nostri erau duri si mult mai bine pregatiti,dar asiaticii erau turbati.Ei infingeau cutitul, pana in prasele ,cand loveau un manechin,uneori, aveam impresia ca asteptau ca manechinul sa urle de durere,ca , oricum ,cand loveau scoteau niste onomatopee de parca erau salbatici.In lupta corp la corp ,ai nostri erau experti ,ii dovedeau scurt.
Dar centru misiunii noastre era axat pe activitatea din munte,de pe Platoul secret.Primul transport de materiale si oameni de paza l-am dus undeva in apropiere ,int-o zona neumblata de turisti.La urmatorul transport ,deja,baietii se instalasera,montasera cateva corturi militare si tocmai serveau masa.Ne-au invitat si pe noi,am servit un fel de tocana de berbec care avea niste arome de te imbatau,mi-a placut.Pareau baieti de treaba,aveau un respect deosebit fata de noi.Intr-o zi am sesizat ca treburile se precipita ,de la Otopeni am adus un transport de persoane deosebite de militari ,erau mai in varsta ,nu erau sportivi si aveau mape si genti cu ei.Mi-am dat seama ca erau ceva cercetatori,specialisti.Ne-au aratat pe harta locul unde trebuia sa-i lasam...
Ajunsi la destinatie ,locul era destul de plat,1900 metri, fata de nivelul marii,dupa altimetru,timp calm ,usoara adiere de vant din nord.Am trecut un tur de recunoastere al locului vizat si am constatat ca ceva nu este in regula.Toate acele cu componente magnetice au inceput sa fluctueze,chiar si presiunea dadea semne de crestere si scadere,deja aveam ceva retineri,dar mi-am continuat misiunea ,imi era de pasageri sa nu ne considere nepregatiti.La urmatoarea intrare ,cu vreo 50-40 metri inainte eram cu viteza aproape de zero,inaintam cu prudenta la vreo 15-20 metri fata de sol.Pe masura ce ne apropiam simteam un fel de rezistenta ,asa ca un camp magnetic de respingere sau ridicare ,cu toate ca redusesem portanta elicopterului ,el refuza sa coboare,l-am stabilizat la punct fix ,la vreo 10 metri,inaltime destul d emare ,trebuia sa am 2-3 metri.Nu vroia sa mai coboare ,atunci s-a produs ceva care m-a speriat,chiar vroiam sa bag maneta in plin si sa plec ,asa ceva...[va urma].
18 Aprilie ·
MI-E DOR
Mi-e dor de o iubita cu gura ca de fraga ,
Precum un strop de ambra si sa-i spun ,imi esti draga,
Iar tamplele carunte,sa nu ne inspaimante de al iubirii grai
De dragostea superba ,cu ochi limpezi
si mandru par balai.
Caci doara suntem oameni si vrem sa fim iubiti
Si din iubire fost-am cu totii zamisliti.
Cum viata aparut-a din neant si din genune
Homo sum,humani nihil a me alienum puto,
sa avem curaj ,a spune.
Am parul alb ,dar sufletul mi-e verde
In dragoste curata si in iubiri voi crede.
Asa mi-e datul sortii sa nu renunt la dor
Sa retraiesc iubirea ,cu patos ,cu tarie
si linistit, sa mor.
****************************
Prietenului Petre-Daniel Lungu,cel mai mare pilot -bucatar.
La baza de antrenament din munti era o activitate febrila si in zagazul dintre misiuni priveam cu interes cum se antrenau"baietii".Ai nostri erau duri si mult mai bine pregatiti,dar asiaticii erau turbati.Ei infingeau cutitul, pana in prasele ,cand loveau un manechin,uneori, aveam impresia ca asteptau ca manechinul sa urle de durere,ca , oricum ,cand loveau scoteau niste onomatopee de parca erau salbatici.In lupta corp la corp ,ai nostri erau experti ,ii dovedeau scurt.
Dar centru misiunii noastre era axat pe activitatea din munte,de pe Platoul secret.Primul transport de materiale si oameni de paza l-am dus undeva in apropiere ,int-o zona neumblata de turisti.La urmatorul transport ,deja,baietii se instalasera,montasera cateva corturi militare si tocmai serveau masa.Ne-au invitat si pe noi,am servit un fel de tocana de berbec care avea niste arome de te imbatau,mi-a placut.Pareau baieti de treaba,aveau un respect deosebit fata de noi.Intr-o zi am sesizat ca treburile se precipita ,de la Otopeni am adus un transport de persoane deosebite de militari ,erau mai in varsta ,nu erau sportivi si aveau mape si genti cu ei.Mi-am dat seama ca erau ceva cercetatori,specialisti.Ne-au aratat pe harta locul unde trebuia sa-i lasam...
Ajunsi la destinatie ,locul era destul de plat,1900 metri, fata de nivelul marii,dupa altimetru,timp calm ,usoara adiere de vant din nord.Am trecut un tur de recunoastere al locului vizat si am constatat ca ceva nu este in regula.Toate acele cu componente magnetice au inceput sa fluctueze,chiar si presiunea dadea semne de crestere si scadere,deja aveam ceva retineri,dar mi-am continuat misiunea ,imi era de pasageri sa nu ne considere nepregatiti.La urmatoarea intrare ,cu vreo 50-40 metri inainte eram cu viteza aproape de zero,inaintam cu prudenta la vreo 15-20 metri fata de sol.Pe masura ce ne apropiam simteam un fel de rezistenta ,asa ca un camp magnetic de respingere sau ridicare ,cu toate ca redusesem portanta elicopterului ,el refuza sa coboare,l-am stabilizat la punct fix ,la vreo 10 metri,inaltime destul d emare ,trebuia sa am 2-3 metri.Nu vroia sa mai coboare ,atunci s-a produs ceva care m-a speriat,chiar vroiam sa bag maneta in plin si sa plec ,asa ceva...[va urma].
MANGAIEREA
Ai aparut iubito,de unde ,de neunde
Si nud facut-ai baie-n a sufletului unde,
Cu degete-ti firave apesi pe a mea clapa.
Venit-ai in desertu-mi precum un vas cu apa.
Turnat-ai apa vietii cu mana-ti tremuranda,
M-a alintat si mangaiat ,privirea-ti blanda.
Esti ca o boare rece in calda zi torida,
In veci vei avea casa-n a inimii firida.
Minune-a vietii mele stiut-ai cand sa vii,
Si calea dreapta-a vietii-n iubire sa mi-o tii.
Iti multumesc ,o inger ,al sufletului meu.
Cu dragoste pasi-vom ,fara sa stim de gr
***************************************************************************
Asa ceva nu mi se intamplase,pamantul a inceput sa se cutremure usor ,aveam sentimentul ca se produce fenomenul "flutter",dar la apropierea de apa se mai intampla asa ceva.Vibratiile s-au extins si la bordul elicopterului,un fel de tremur accelerat,ba chiar aveam o stare de disconfort,ma dureau tamplele.Aparatura o luase razna,chiar si giroorizontul dadea semne de neascultare.Vazand ca in punctul respectiv nu este posibila aterizarea ,am facut o deplasare usoara mai in fata ,cam 25-30metri.Vibratia devenise mai mica si am reusit sa pun rotile la sol.Nu am oprit ,am stat pregatit sa decolez imediat.Personalul a coborat,aveau o statie de tip ' "'motorola" dar bruiajul era atat de puternic incat nu ne-am putut intelege.Am ridicat elicopterul si m-am deplasat la o distanta apreciabila ,aproximativ 300 de metri.Acolo am ales un loc de aterizare si nu mai erau probleme .Am redus motoarele si am oprit .Ameteala usoara care ma cuprinsese mai persista.Duap ce-am coborat la sol se mai auzea cum pamantul huruie ,asa ca dupa cutremurul din '77.
Aveam o senzatie stranie ca si cum cineva ne urmarea si in subconstient ma indemna sa-mi iau "jucariile "si sa plec de acolo.Aceiasi senzatie o aveau si ceilalti,de la sol.Stare de disconfort ,neliniste si rau la stomac.
Cei pe care ii adusesem au inceput sa-si instaleze tot felul de aparaturi si antene.Aveau niste dispozitive asemanatoare cu detectoarele de metale sau mine.Vorbeau in araba asa ca nu intelegeam.
La urmatoarele transporturi nu a mai fost nevoie sa aterizam,am folosit incarcatura acrosata si ne apropiam la ,doar ,25 de metri fata de sol.
Uneori am luat platforma cu incarcatura,cam grea,cu ceva mostre de sol sau roci,erau niste cutii metalice cam de cateva sute de kg.Totul se facea ,tur-retur intre baza de antrenament si 'platou".
Intr-una din zile am intarzaiat cu misiunea si se lasase seara.Nu mai puteam pleca deoarece zona este impanzita de stalpi si cabluri,periculoase pentru zborul de noapte. Am ramas la baza de antrenament si am aflat cate ceva despre scopul acelei misiuni.mi s-a spus ca in zona respectiva sunt cateva fenomene deosebite care ar avea corespondenta in zona Orientului Mijlociu si chiar cu Platoul de la Giseh.Atunci am facut legatura cu fenomenele magnetice si de acceleratie gravitationala din zona. Am dezlegat misterul "g''ului foarte mic.Mai tarziu discutand cu un general de la directia de specialitate [astronomie] mi-a confirmat unele temeri si mi-a intarit convingerea despre adevarul vechilor legende.La baza s-au adunat multe cutii cu materiale ,vreo doua zile am facut naveta intre baza si aeroport,iar dupa ce am terminat am fost testati si elicopterul a fost decontaminat.Ni s-a spus ca pentru noi nu a reprezentat niciun pericol.Dar cine mai stie ,ca de pe la patruzeci si ceva de ani am inceput sa scap de dantura,mintea mi s-a ascutit ,parul mi s-a albit si in rest OK.
*********************************
Ai aparut iubito,de unde ,de neunde
Si nud facut-ai baie-n a sufletului unde,
Cu degete-ti firave apesi pe a mea clapa.
Venit-ai in desertu-mi precum un vas cu apa.
Turnat-ai apa vietii cu mana-ti tremuranda,
M-a alintat si mangaiat ,privirea-ti blanda.
Esti ca o boare rece in calda zi torida,
In veci vei avea casa-n a inimii firida.
Minune-a vietii mele stiut-ai cand sa vii,
Si calea dreapta-a vietii-n iubire sa mi-o tii.
Iti multumesc ,o inger ,al sufletului meu.
Cu dragoste pasi-vom ,fara sa stim de gr
***************************************************************************
Asa ceva nu mi se intamplase,pamantul a inceput sa se cutremure usor ,aveam sentimentul ca se produce fenomenul "flutter",dar la apropierea de apa se mai intampla asa ceva.Vibratiile s-au extins si la bordul elicopterului,un fel de tremur accelerat,ba chiar aveam o stare de disconfort,ma dureau tamplele.Aparatura o luase razna,chiar si giroorizontul dadea semne de neascultare.Vazand ca in punctul respectiv nu este posibila aterizarea ,am facut o deplasare usoara mai in fata ,cam 25-30metri.Vibratia devenise mai mica si am reusit sa pun rotile la sol.Nu am oprit ,am stat pregatit sa decolez imediat.Personalul a coborat,aveau o statie de tip ' "'motorola" dar bruiajul era atat de puternic incat nu ne-am putut intelege.Am ridicat elicopterul si m-am deplasat la o distanta apreciabila ,aproximativ 300 de metri.Acolo am ales un loc de aterizare si nu mai erau probleme .Am redus motoarele si am oprit .Ameteala usoara care ma cuprinsese mai persista.Duap ce-am coborat la sol se mai auzea cum pamantul huruie ,asa ca dupa cutremurul din '77.
Aveam o senzatie stranie ca si cum cineva ne urmarea si in subconstient ma indemna sa-mi iau "jucariile "si sa plec de acolo.Aceiasi senzatie o aveau si ceilalti,de la sol.Stare de disconfort ,neliniste si rau la stomac.
Cei pe care ii adusesem au inceput sa-si instaleze tot felul de aparaturi si antene.Aveau niste dispozitive asemanatoare cu detectoarele de metale sau mine.Vorbeau in araba asa ca nu intelegeam.
La urmatoarele transporturi nu a mai fost nevoie sa aterizam,am folosit incarcatura acrosata si ne apropiam la ,doar ,25 de metri fata de sol.
Uneori am luat platforma cu incarcatura,cam grea,cu ceva mostre de sol sau roci,erau niste cutii metalice cam de cateva sute de kg.Totul se facea ,tur-retur intre baza de antrenament si 'platou".
Intr-una din zile am intarzaiat cu misiunea si se lasase seara.Nu mai puteam pleca deoarece zona este impanzita de stalpi si cabluri,periculoase pentru zborul de noapte. Am ramas la baza de antrenament si am aflat cate ceva despre scopul acelei misiuni.mi s-a spus ca in zona respectiva sunt cateva fenomene deosebite care ar avea corespondenta in zona Orientului Mijlociu si chiar cu Platoul de la Giseh.Atunci am facut legatura cu fenomenele magnetice si de acceleratie gravitationala din zona. Am dezlegat misterul "g''ului foarte mic.Mai tarziu discutand cu un general de la directia de specialitate [astronomie] mi-a confirmat unele temeri si mi-a intarit convingerea despre adevarul vechilor legende.La baza s-au adunat multe cutii cu materiale ,vreo doua zile am facut naveta intre baza si aeroport,iar dupa ce am terminat am fost testati si elicopterul a fost decontaminat.Ni s-a spus ca pentru noi nu a reprezentat niciun pericol.Dar cine mai stie ,ca de pe la patruzeci si ceva de ani am inceput sa scap de dantura,mintea mi s-a ascutit ,parul mi s-a albit si in rest OK.
*********************************
Viorel Kis
24 Aprilie · editat ·
IUBIND
Mi-e sufletul ranit e trist si nu stiu ce sa-i spun.
Am incercat sa-l pacalesc c-o-nchipuire viagera,
Am incercat sa-l amagesc,renunt ,incerc sa ma adun
Nu vreau in viata mea un strop de amagire efemera.
Vreau un ocean de dragoste curata,
Iar inima,din piept, fie-mi furata,
Sa redevin ce-am fost candva,odata
Sa vii iubita mea, c-o dragoste adevarata
Vreau sa iubesc,cu patos si ardoare,
Ascunse ganduri de mandre fecioare...
Este tarziu si geaba straduiesc,
Prin varsta asta ,iubirea sa-mi gasesc.
24 Aprilie · editat ·
IUBIND
Mi-e sufletul ranit e trist si nu stiu ce sa-i spun.
Am incercat sa-l pacalesc c-o-nchipuire viagera,
Am incercat sa-l amagesc,renunt ,incerc sa ma adun
Nu vreau in viata mea un strop de amagire efemera.
Vreau un ocean de dragoste curata,
Iar inima,din piept, fie-mi furata,
Sa redevin ce-am fost candva,odata
Sa vii iubita mea, c-o dragoste adevarata
Vreau sa iubesc,cu patos si ardoare,
Ascunse ganduri de mandre fecioare...
Este tarziu si geaba straduiesc,
Prin varsta asta ,iubirea sa-mi gasesc.