Sikorsky-Boeing sunt aproape de finalizarea designului SB-1 Defiant
Sikorsky si Boeing sunt la cateva saptamani distanta de a
incheia designul final al prototipului lor comun de mare viteza SB-1
Defiant in timp ce Swift Engineering se ocupa cu livrarea fuselajului
in vara aceasta.Conceput ca inlocuitor de noua generatie pentru UH-60 Black Hawk si AH-64 Apache, SB-1, impreuna cu Bell Helicopter V-280 Valor, face parte din programul JMR (Joint Multi-Role) al US Army, ce asigura fondurile pentru competitia de tip X-planes ca precursor al achizitiei FVL (Future Vertical Lift).
Cantarind 13,6 tone, SB-1 va avea destula capacitate de a transporta echipajul de 4 persoane si 12 militari echipati pana in dinti, iar elicea „impingatoare” ii va oferi posibilitatea de a atinge 250 noduri/ora (aprox. 460 km/ora).
Intr-un interviu de saptamana trecuta la uzina Boeing H-47 Chinook din Philadelphia, Pat Donnelly – seful programului FVL Boeing – a afirmat ca majoritatea componentelor elicopterului cu rotor rigid-coaxial-compus sunt deja in constructie si vor sosi la sfarsitul anului curent.
Donnelly mai spune ca Swift Engineering din San Clemente, California va livra structura compozita principala la uzina Boeing de productie a lui AH-64 Apache din Mesa, Arizona la jumatatea anului, pentru a fi supusa testarii limitelor designului; iar apoi aceasta va fi trimisa in est, la centrul Sikorsky din West Palm Beach, Florida, prin septembrie.
“The aircraft will be stuffed with all the hydraulics and mechanical components,” a spus Donnelly. “It’ll undergo final assembly and we’ll fly it down there.”
SB-1 a terminat faza de design preliminar (PDR) in 2014 si inginerii se ocupa acum de ultimele retusuri inainte ca respectiva configuratie finala sa fie declarata incheiata.
„There have been no major design changes since PDR,” a spus Donnelly. “We’re going to roll right past it,” a continuat el. “We have so many parts in the works right now that this is just a culmination and validation that this design is complete.”
In termeni de construire a actualei structuri,
echipa Sikorsky-Boeing pare a se afla in spatele lui Bell, care a intrat
in posesia primului fuselaj compozit al lui V-280 livrat de Spirit
AeroSystems anul trecut si care aproape a terminat de asamblat aripile
si nacelele tilt-rotorului sau de generatia a 3-a. Fuselajul si aripile
lui V-280 se afla in acest moment la uzina Bell din Amarillo, Texas,
unde se asambleaza modelele militare AH-1Z Viper, UH-1Y Venom si V-22
Osprey, precum si civilul Bell 525.
Cu toate acestea Donnelly sustine ca SB-1 se afla in
grafic si va zbura asa cum e planificat, mai spre sfarsitul lui 2017.
„Team Defiant” a stabilit deja un laborator de integrare a sistemelor si
carlinga complet functionale in Connecticut pentru a testa softul si
componentele de control al zborului si a inceput constructia platformei
de testare a sistemului de propulsie – numita Iron Bird – la West Palm
Beach.
“We anticipate having that running by the end of the year,” he says. “We’re starting to assemble that now and by fall we’ll start assembling the flight vehicle [pentru primul zbor in al treilea sfert al anului 2017 ].”
Future Vertical Lift-Medium este considerat un
proiect de tip „new-start” in propunerea de buget a anului fiscal 2017
al US Army si un plan de achizitie va fi considerat de Pentagon in
octombrie. SB-1 si V-280 sunt demonstratori de tip „proof-of-concept”,
dar fiecare echipa continua sa isi rafineze propunerile FVL atata timp
cat tehnologiile si cerintele si misiunile US Army se maturizeaza pe
parcurs.