Google Website Translator Gadget

miercuri, 12 octombrie 2011

Ghid de evitare a amenzii pentru lipsa cauciucurilor de iarnă

politist
 Foto: Stefan Ciocan / Intact Images 

  • Agenţii de circulaţie nu vor putea da amenzi pentru neechiparea cu cauciucuri de iarnă, în lipsa unui reprezentant al RAR. Constatările se pot face de către Poliţia Rutieră împreuna cu RAR, sau de către RAR. Agenul de poliţie de unul singur nu poate constata abateri, şi ca atare nici să dea amenzi”, a explicat pentru Jurnalul Naţional comisarul-şef Lucian Diniţă, şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră.
  • Ordonanţa 5 din 2011 prevede obligativitatea echipării maşinilor cu cauciucuri de iarnă atunci când acestea se deplasează pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Deci, dacă circuli pe un drum uscat – nu ai nicio problemă, dacă ai intrat pe unul cu gheaţă sau zăpadă – rişti amenda.
  • “RAR ne-a comunicat că pot fi folosite şi cauciucuri all-season, însă numai dcă au menţiunea specială de tip M, M+F,MS sau M&S”, precizează şeful Poliţiei Rutiere.
  • Atenţie! Unii întreprinzători au început să producă colante cu coduri de iarnă care sunt lipite la cald pe cauciucuri care nu îndeplinesc condiţiile ordonanţei. În această situaţie, cel care le pune în vânzare poate fi tras la răspundere.
  • Începând cu 1 noiembrie, aplicarea noilor prevederi devine obligatorie, iar perioada obligativităţii echipării cu cauciucuri de iarnă nu este limitată. Spre exemplu, este posibil ca şi în aprilie, pe anumite drumuri să existe zăpadă, gheaţă sau polei, iar în această situaţie şoferii vor rămâne obligaţi să folosească respectivele cauciucuri.
  • „În legătură cu certificatele de conformitate pentru cacuciucurile luate de afară, din punctul de vedere al poliţiei rutiere acest lucru este o aberaţie”, spune Diniţă. ”Cel care cumpără spre exemplu, o maşină din ţară, la mâna a doua, de unde ar putea primi un astfel de certificat pentru cauciucurile de pe maşină?”
  • ”În funcţie de tipul de cauciuc, înălţimea profilului pentru ca acesta să fie eficient este cuprinsă între 3 si 5 mm. Verificarea acestei condiţii o face specialistul de la RAR, pentru că nu o să bage pixul agentul de circulaţie ca să verifice gradul de uzură”, spune comisarul-şef Diniţă.
  • ”Vom da dispoziţie ca în zonele unde sunt semnalate ninsori să fie instalate echipaje de poliţie rutieră împreuăn cu reprezentanţii RAR. Aceştia, la intrarea în zona afectată de ninsoare, vor face filtre şi vor verifica dacă maşinile sunt echipate cu cauciucuri de iarnă”, avertizeză şeful Poliţiei rutiere.
  • Amenda va fi aplicată şoferului, şi nu proprietarului maşinii, pentru că şoferul are obligaţia legală de a se îngriji de pregătirea maşinii pentru drum.
  • Sancţiunile se pot da şi dacă maşina respectivă nu este implicată într-un accident. Şoferul riscă o amendă curpinsă între 9 şi 20 de puncte, adică între 5 şi 12 milioane. În cazul unui accident, şoferul va plăti şi daunele.
  • Asiguratorii au spus că nu vor acorda despagubiri în cazul accidentelor provocate de maşini neechipate corespunzător pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.
  • Începând cu 1 noiembrie, la Minsterul Transporturilor, în cadrul comandamentului de iarnă va funcţiona un punct de informare privind starea drumurilor. Orice şofer, înaint de a pleca la drum se poate interesa aici pentru a afla dacă pe traseul ales există zăpadă sau urmează să ningă.
  • În cadrul Direcţiei de poliţie rutieră va exista o grupă operativă pentru monitorizare şi intervenţie. Toate maşinile poliţiei rutiere sunt echipate cu cauciucuri de iarnă iar Loganurile MCV au fost echipate de la livrare atât cu cauciucuri de iarnă, cât şi cu cele de vară. La nivelul Poliţiei Române au fost demarate procedurile de achiziţie de cauciucuri de iarnă pentru toate maşinile.
  • Cauciucurile de vară crapă la frig şi îşi pierd proprietăţile, în timp ce cauciucurile de iarnă îşi păstrează proprietăţile şi conferă condiţii suplimentare de siguranţă în trafic.
  • Studiile arată că în timpul frânării, spre exemplu, cauciucurile de iarnă sunt cu 5% mai eficiente decât cele de vară

    Anul acesta se implinesc 150 de ani de la Unificarea Italiei, un eveniment ce urmeaza sa fie sarbatorit in peninsula in perioada imediat urmatoare.

    Ca parte integranta a istoriei Italiei si din pozitia de cel mai important producator privat Italian, Fiat a ales sa fie partener in aceste festivitati si sa dedice Italiei si orasului Torino toate modelele ce vor fi produse pentru piata locala in perioada iunie-decembrie 2011. Aceste masini vor purta un logo special!3
                        PE ACEIASI TEMA
    Cezar"s big brother spunea...
    Ce cauciucuri sunt acceptate: "Să aibă însemnele M şi S. Nu trebuie neapărat să aibă fulg de zăpadă" "Legislaţia prevede că anvelopele de iarnă trebuie să aibă simbolurile M şi S (noroi şi zăpadă). Nu este nevoie să aibă şi însemnul cu fulg de zăpadă. Doar M şi S. Cele de tip "all season" sunt acceptate, doar dacă au simbolurile M şi S", a spus Stancu Sotir. gândul a scris marţi, citând reprezentanţi ai ARR, că pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) (noroi plus zăpadă) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv, un fulg de nea şi o creastă alpină. Oficialul RAR a ţinut să arate că, din punct de vedere legal, şi anvelopele vechi de iarnă, marcate cu simbolurile M şi S, sunt acceptate de legislaţie drept cauciucuri de iarnă, dar cauciucurile vechi pot fi îmbătrânite şi îşi pot pierde din calitatea cea mai importantă - aceea de a fi moale. "Sunt însă şi persoane care au anvelope de iarnă de acum 3-4 ani, pe care le-au ţinut la umbră, cu puţină umezeală, şi care sunt corespunzătoare. Desigur, cu simbolul M şi S", a spus oficialul RAR.
    Cezar"s big brother spunea...
    Controversa anvelopelor "all season" Un comunicat al RAR, publicat miercuri, spre prânz, pe site-ul oficial, arăta că "anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă". Acesta specifica faptul că, "întrucât nici în documentaţia de specialitate şi nici în legislaţia aplicabilă nu exista vreo referire la anvelopele denumite comercial , apreciem că utilizarea unor anvelope fără marcajul care atesta utilizarea lor corespunzatoare în condiţii de iarnă este contrară prevederilor legale şi se face exclusiv pe răspunderea conducătorului auto". Ulterior, la circa o oră, comunicatul a fost scos de pe site-ul RAR, care a trimis presei "o completare", care spunea că de fapt şi anvelopele all season ar fi acceptate, dacă au inscripţia M şi S. "Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S, din nou conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011. Menţionăm însă că din punct de vedere tehnic anvelopa all season nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă ca a României, acestea fiind destinate mai degrabă unor ţări cu o climă mai temperată", se arată în "completarea" primită de presă, de la Centrul de Relaţii cu Publicul şi Informare Presă al RAR. "Textul Ordonantei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifica Ordonanta Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, utilizeaza termenul "anvelope de iarnă", anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S. Anvelopele de iarnă sunt cele care respectă şi sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr.54, după caz", se arată în primul comunicat al RAR.
    Cezar"s big brother spunea...
    Anvelope de iarnă "pe toate roţile" În schimb, pe site-ul Brigăzii Rutiere Bucureşti, miercuri la prânz era postat un anunţ care spunea fix acelaşi lucru, şi anume că "anvelopele all-season (mixte) nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă, termenul ,,all-season'' fiind doar o denumire comercială". Anunţul de pe site-ul Brigăzii Rutiere Bucureşti aduce însă şi o completare, precizând că "autoturismele trebuie dotate cu anvelope de iarnă pe toate roţile". Cele de mai sus sunt preluate de pe site-ul ziarului Gindul...
    Cezar"s big brother spunea...
    http://www.youtube.com/watch?v=clSC7APitaQ http://www.youtube.com/watch?v=rzB7hpWhqIA&feature=related

11 comentarii:

  1. Ce cauciucuri sunt acceptate: "Să aibă însemnele M şi S. Nu trebuie neapărat să aibă fulg de zăpadă"

    "Legislaţia prevede că anvelopele de iarnă trebuie să aibă simbolurile M şi S (noroi şi zăpadă). Nu este nevoie să aibă şi însemnul cu fulg de zăpadă. Doar M şi S. Cele de tip "all season" sunt acceptate, doar dacă au simbolurile M şi S", a spus Stancu Sotir.

    gândul a scris marţi, citând reprezentanţi ai ARR, că pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) (noroi plus zăpadă) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv, un fulg de nea şi o creastă alpină.

    Oficialul RAR a ţinut să arate că, din punct de vedere legal, şi anvelopele vechi de iarnă, marcate cu simbolurile M şi S, sunt acceptate de legislaţie drept cauciucuri de iarnă, dar cauciucurile vechi pot fi îmbătrânite şi îşi pot pierde din calitatea cea mai importantă - aceea de a fi moale. "Sunt însă şi persoane care au anvelope de iarnă de acum 3-4 ani, pe care le-au ţinut la umbră, cu puţină umezeală, şi care sunt corespunzătoare. Desigur, cu simbolul M şi S", a spus oficialul RAR.

    RăspundețiȘtergere
  2. Controversa anvelopelor "all season"

    Un comunicat al RAR, publicat miercuri, spre prânz, pe site-ul oficial, arăta că "anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă". Acesta specifica faptul că, "întrucât nici în documentaţia de specialitate şi nici în legislaţia aplicabilă nu exista vreo referire la anvelopele denumite comercial , apreciem că utilizarea unor anvelope fără marcajul care atesta utilizarea lor corespunzatoare în condiţii de iarnă este contrară prevederilor legale şi se face exclusiv pe răspunderea conducătorului auto".

    Ulterior, la circa o oră, comunicatul a fost scos de pe site-ul RAR, care a trimis presei "o completare", care spunea că de fapt şi anvelopele all season ar fi acceptate, dacă au inscripţia M şi S. "Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S, din nou conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011. Menţionăm însă că din punct de vedere tehnic anvelopa all season nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă ca a României, acestea fiind destinate mai degrabă unor ţări cu o climă mai temperată", se arată în "completarea" primită de presă, de la Centrul de Relaţii cu Publicul şi Informare Presă al RAR.

    "Textul Ordonantei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifica Ordonanta Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, utilizeaza termenul "anvelope de iarnă", anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S. Anvelopele de iarnă sunt cele care respectă şi sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr.54, după caz", se arată în primul comunicat al RAR.

    RăspundețiȘtergere
  3. Anvelope de iarnă "pe toate roţile"

    În schimb, pe site-ul Brigăzii Rutiere Bucureşti, miercuri la prânz era postat un anunţ care spunea fix acelaşi lucru, şi anume că "anvelopele all-season (mixte) nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă, termenul ,,all-season'' fiind doar o denumire comercială". Anunţul de pe site-ul Brigăzii Rutiere Bucureşti aduce însă şi o completare, precizând că "autoturismele trebuie dotate cu anvelope de iarnă pe toate roţile".


    Cele de mai sus sunt preluate de pe site-ul ziarului Gindul...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ia d-acilea fratioare:
    http://www.youtube.com/watch?v=clSC7APitaQ
    http://www.youtube.com/watch?v=rzB7hpWhqIA&feature=related

    Bai frac-miu daca faci un documentar fa-l dracului ca lumea! Sa intelegem ca rapandula din poza e fietelul linea ala al tau? Apropos, de unde ai avut bani sa-l cumperi, DNA stie?

    RăspundețiȘtergere
  5. Frate mai ia si de la basescu:
    http://www.youtube.com/watch?v=L2wTg0l3_wI&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Cezar"s big brother--Moamaaaaa ce completari de la frai-miu al mare! Al drak bre!!
    Da de cand s-au bagat masini la voi??cand am plecat eu se circula cu...pomul??!!!
    Salutare ,multumesc si o zi super tare!!

    RăspundețiȘtergere
  7. PS.DAAA sunt fericitul posesor a unei limuzini fix ca cea din imagine!
    M-au ajutat tov. Borbely x3rable si firma FIAT(sa traiasca) cu un disc.de 3000!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut prietenii din ORHEI- MOLDOVA!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim18:34

    Cezare, baietii aia sunt raketi si sunt platiti de mine sa vina sa-ti "aranjeze" cauciucele de iarna!

    RăspundețiȘtergere
  10. Bai ai grija ca am camera video atasata la pistol cu tranchilizante! Te gasesc inghetat !!

    RăspundețiȘtergere

HAI, UIMITI - MA !
Comentariul va evidentiaza starea..naturala si capacitatea de analiza si sinteza!