Ce prevede proiectul de lege privind regionalizarea, apărut în media
POLITICĂ
Cum vrea USL să schimbe Constituția. Vezi principalele modificări, prezentate de Crin Antonescu. Ești de acord?
Președintele PNL, Crin Antonescu, a anunţat, marţi seară, care sunt principiile după care va fi revizuită Constituţia.
Principalele modificări pe care USL vrea să le aducă Legii Fundamentale sunt: o clarificare a atribuţiilor preşedintelui, Guvernului şi Parlamentului şi împărţirea pe regiuni administrative a României, scrie antena3.ro.
Iată cele mai importante declaraţii ale preşedintelui PNL:
Iată cele mai importante declaraţii ale preşedintelui PNL:
-Vrem să dăm o Constituţie pentru toţi românii, pentru toată societatea românească, pentru toată viaţa politică românească de astăzi şi mai ales de mâine şi de aceea dezbaterea despre modificarea Constituţiei va fi una largă, cu toate mediile interesate de acest lucru şi competente în această zonă, şi fără îndoială va fi o dezbatare corectă şi democratică.
-Vedem Constituţia nu doar, aşa cum s-a întâmplat în trecut, prin prisma forţei, suveranităţii şi intereselor statului. Vedem Constituţia prin prisma drepturilor, intereselor şi libertăţilor cetăţeanului.
-Tot ce putem face azi în a întări acolo unde e nevoie drepturile, libertăţile fundamentale legate de persoană, de proprietate, o vom face.
-Avem o experienţă specială şi nu dorim să facem altceva decât ceea ce am reclamat şi unii şi alţii în toţi aceşti ani.
- Spunea premierul că nu mai vrea preşedinte jucător, ci preşedinte arbitru. Asta i-am cerut toţi actualului preşedinte şi acesta era şi spiritul în care actuala Consituţie a fost gândită.
-Preşedintele nu trebuie şi nu are de ce să mai interfereze în zona Executivului sau a Legislativului.
-Preşedintele se comportă ca autoritate care constată şi nu interpretează sau modifică rezultatul alegerilor, fiind constrâns printr-un articol special să desemneze un premier nu după libera sa voinţă, ci după voinţa exprimată de alegători, să desemneze premier persoana propusă de partidul, coaliţia sau actorul electoral care a câştigat cele mai multe mandate.
-Dorim explicit limitarea angajării răspunderii Guvernului o singură dată într-o sesiune parlamentară.
-Centrul vieţii politice trebuie să fie Parlamentul, depozitarul direct al voinţei alegătorilor.
- Dorim un Parlament bicameral, restrâns numeric, cu atribuţii distincte, cu un Senat în principiu reunind reprezentanţi ai regiunilor şi cu atribuţii de mare prestigiu.
-Dorim să cautăm modalităţile constituţionale prin care să împiedicăm traseismul politic, prin proceduri de referendum în colegiul respectiv, prin care să se retragî mandatul celui care şi-a părăsit partidul pentru care a candidat.
-Trebuie să găsim soluţii pentru adaptarea legislaţiei româneşti privitoare la posibilitatea confiscării dovedite ca dobândite ilicit în sensul legislaţiei europene şi poate chiar americane.
Victor Ponta a reușit deblocarea POSDRU
Crişan Andreescu / 06 Feb 2013 18:11Premierul Victor Ponta va anunța, în mod oficial, deblocarea a circa 140 de milioane de euro din Programului Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), în urma mai multor anchete făcute de Comisia Europeană în România.
Vizita premierului Victor Ponta la Bruxelles se pare ca își arată primele efecte. Circa 140 de milioane din Programului Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane se pare că au fost deblocate de către Comisia Europeană. Pe agenda întâlnirii dintre Ponta cu președintele CE, Manuel Barroso, se pare că a fost și acest punct fierbinte.
Plățile POSDRU au fost blocate anul trecut, când nimeni nu a mai avut acces la aceste fonduri, fapt ce a dus ca peste un milion de români să fie afectați de măsura Bruxelles-ului inclusiv beneficiarii finali ai programului, respectiv şomeri, persoane cu dizabilităţi şi în situaţii de risc social, tineri absolvenţi, angajaţi, antreprenori şi doctoranzi.
Comisia Europeană a blocat aceste fonduri din cauza unor nereguli constatate în derularea programelor, fapt ce a dus la întârzierea plăților cu lunile, au fost dosare care au așteptat, dar au fost și proiecte care așteptau să fie propuse pentru a fi aprobate în POSDRU, care nu aveau nici cea mai mică șansă pentru a intra în derularea programului.
Față de aceste aspecte, în cursul anului trecut, circa 150 de ONG-uri au semnalat riscurile blocării plăților către beneficiarii proiectelor POSDRU.
Ce frumos lucreaza carlanii astia ! Felicitari!!
RăspundețiȘtergereMultumesc ! Vin acu..acu...
RăspundețiȘtergerePS. Vezi PMT ? Este cate oftici??
RăspundețiȘtergereAs veni si pe blogul tau daca-mi dai o adresa...hai te rog...nu fi scarba!!
În atenţia camarazilor din filiale
RăspundețiȘtergereCOMUNICAT
În ultimele zile, după publicarea Raportului special al avocatului poporului, privind consecinţele eliminării pensiior de serviciu, mulţi „comentatori” s-au grăbit să-şi dea cu părerea despre cele relatate în acest raport.
Din păcate, multe dintre comentarii s-au referit la probleme care nu au legătură cu scopul şi conţinutul acestui raport special. Principalele aspecte vi le prezentăm în continuare.
În primul rând, avocatul poporului se referă la pensiile de serviciu, respectiv ale personalului auxiliar din justiţie, ale parlamentarilor, diplomaţilor şi personalului navigant şi auxiliar din aviaţia civilă şi numai tangenţial la pensiile speciale, respectiv pensiile militarilor şi poliţiştilor. Diferenţa dintre cele două categorii de pensii este subliniată de avocatul poporului, care precizează că pensiile de serviciu sunt cele care au două componente, respectiv componenta contributivă şi componenta necontributivă, suportată de la bugetul de stat, iar pensiile speciale erau plătite, integral, de la bugetul de stat.
Acest raport face un istoric al apariţiei acestei probleme, în timpul guvernării anterioare, prezintă aspecte juridice pertinente ale problemelor create printr-o legislaţie superficială, incompletă şi aplicată greşit. Precizează că acest proces legislativ, creat prin Legea 119/2010 şi actele normative adiacente (hotărâri de guvern ordonanţe, ordonanţe de urgenţă) au dus la situaţii, uneori dramatice, care afectează viaţa unui mare număr de oameni, ale căror pensii au fost diminuate, în multe cazuri, în proporţie inadmisibilă, contrar normelor referitoare la menţinerea unor condiţii normale de viaţă pentru mulţi pensionari din categoriile cu pensii de serviciu.
Continuare
RăspundețiȘtergereAvocatul poporului menţionează că, la recalcularea/revizuirea pensiilor trecute în sistemul public de pensii nu s-au aplicat prevederile din legea 19/2000, referitoare la menţinerea în plată a pensiei anterioare recalculării, dacă cea recalculată este mai mică. În acest context, este menţionată şi OUG 1/2011, care ignoră prevederea din legea 119/2010, deşi pensiile cărora li s-a aplicat diminuarea erau obţinute în mod absolut legal, iar recalcularea/revizuirea în vederea includrii pensilor respective în sistemul public de pensii era protejată prin prevederile din legea 19/2000 (art. 180, par. 7).
Soluţia menţionată de avocatul poporului ca fiind potrivită pentru asigurarea unor pensii satisfăcătoare este sistemul de pensii private. El consideră că ar fi necesară reluarea reglementării privind pensia ocupaţională, ca pensie privată, facultativă, care se practică în ţări din U.E.
Avocatul poporului consideră că desfiinţarea pensiilor prevăzute în legea 119/2010 a adus atingere unui drept dobândit, având în vedere că pensia de serviciu este altceva decât pensia publică, care are altă modalitate de calcul. Precizează că pensiile desfiinţate erau stabilite prin legi organice, deci dreptul la pensie de serviciu nu a fost restrâns, ci desfiinţat. Acelaşi lucru s-a întâmpla şi cu pensile speciale (militare).
Avocatul poporului mai precizează că fostele pensii militare reprezentau 158.000 de beneficiari, din totalul de 170.000 de pensii de serviciu şi se plăteau integral de la bugetul de stat. Acum, menţionează el, se plătesc din bugetul asigurărilor sociale de stat, mărind deficitul acestuia şi degrevând bugetul de stat.
În legătură cu aceste pensii, el precizează că pensiile militare de stat au fost revizuite prin stabilirea de către legiuitor a unor drepturi de asigurări sociale fără aplicarea strictă a principiului contributivităţii, pentru a păstra astfel şi chiar să majoreze pensiile recalculate/revizuite, în contextul transformării acestora în pensii din sistemul public.
În concluzie, Avocatul poporului afirmă că aplicarea legislaţiei de eliminare a pensiilor de serviciu s-a făcut cu nerespectarea textului din Constituţie.
Din propunerile Avocatului poporului, rezultă că o soluţie pentru diminuarea pensiilor de serviciu (nu a celor plătite integral de la bugetul de stat) ar fi fost supraimpozitarea părţii din aceste pensii cu 20%-50% din partea suportată de la bugetul de stat. O astfel de soluţie nu s-ar aplica retroactiv.
Deşi avocatul poporului precizează că legea 119/12010 a fost abrogată, face propuneri pentru modificarea acesteia.
Din cele prezentate mai sus, rezultă cu claritate că Avocatul poporului nu a avut în vedere vreo modificare a pensiilor actuale ale militarilor, cu excepţia celor care au fost ilegal diminuate.
Cu toţii am văzut însă cum unii „comentatori” neavizaţi, care nu au pregătirea corespunzătoare acestei profesii, dar se erijează pe la diverse posturi de televiziune, ca fiind şi reprezentanţi ai pensionarilor muilitari, dovedesc că nu înţeleg nimic din actele normative sau din documentele pe care le invocă, singurul lor scop fiind manipularea opiniei publice.
Folosim şi acest prilej pentru a vă aduce la cunoştinţă că noi ne procupăm permanent de rezolvarea în cel mai scurt timp posibil, a problemelor camarazilor cărora le-au fost diminuate pe nedrept pensiile. Nu însă prin intermediul telerviziunilor sau al manifestaţiilor de stradă, ci pe cale legală.
ŞEFUL SERVICIULUI JURIDIC
Cdr.(r) jurist Constantin Alexandru