Google Website Translator Gadget

marți, 10 mai 2011

ISTORIA NEROMANTATA ____________________________ Autor: Stelian P.


  1/            SCURTE LECTII DE ISTORIE_pentru patrioti !                                                                           Primul razboi mondial l-am cistigat lejer,in izmene. Dupa victorie, am recunoscut ca francezii si englezii ne-au ajutat putin, asa ca le-am jurat prietenie vesnica.Prietenia vesnica a durat doar citiva ani, pina cind nemtii si-au ales un fuhrer cu singe in instalatie. Loiali, cum ne stim de veacuri, i-am dat dracului pe fostii prieteni si am inceput amorul, tot pe vecie, cu Hitler. La inceput i-am ajutat pe evrei (cu patul pustii) sa mearga mai repede spre lagarele de odihna.( Dupa 1989 am aflat din “surse sigure” ca cei care i-au impins putin, nu erau romani ci nemti imbracati in frumoasa noastra uniforma, asa ca nu avem motive de rusine). In iunie 41 am plecat la razboi, dar numai pina ce zeci de mii dintre bravii nostrii ostasi s-au intilnit cu citiva cercetasi sovietici. Intelegind de mult ca razboiul este pierdut, romanii au ridicat miinile sus, cit mai sus (cum puteau deci sa se stearga la fund cu Juramintul militar daca aveau ambele miini ocupate ?) si s-au inrolat in diviziile “Tudor Vladimirescu”, “Horia, Closca si Crisan”, etc., etc., intrind apoi cu arma in mina, sub comanda fostului inamic, (acum prieten de nadejde, pe vecie), in propria lor tara. In vara lui 1944 ceilalti romani, intelegind in sfirsit, pe deplin, termenii de ONOARE si DEMNITATE, le-au infipt cutitul in spate “agresorilor fascisti” si s-au pus capra in fata rusilor mult iubiti, jurindu-le ( evident ! ) prietenie vesnica. Aceeasi romani care au ingenunchiat cu respect la ordinul Conducatorului in 1941, l-au arestat si predat apoi dusmanilor sai de moarte, rusii. Tot ei, romanii, l-au ”judecat” si impuscat, doi ani mai tirziu, ca pe un ciine ce era, dictatoru’ dracului ! A inceput o perioada de realizari marete in care securistii, militienii, granicerii, gardienii, procurorii si toti cei care au batut, torturat sau ucis milioane de romani, erau evrei , unguri sau martieni, romani in nici un caz ! Romanii au stat capra doar pina in 1989 cind, cu ajutorul rusilor, si-au macelarit conducatorul “mult iubit”,devenit brusc “dictator singeros” si au ales timp de 11 ani un alt comunist, spre marea bucurie a occidentalilor. Tot dupa 1989 le-am declarat iubire ( vesnica, evident !) americanilor si europenilor…sau invers. In sept. 2001 romanii inteligenti au inteles ca americanii pot pierde razboiul, (in fond, nu e razboiul nostru) asa ca au descoperit ca islamismul e crezul lor de o viata. Viermele tradarii roade deja, dar asta e lectia de miine.         

53 de comentarii:

  1. Fiti binevenit!multumesc pentru alegerea facuta.
    Nu sunt expert in editari asa ca daca aveti nemultumiri sa- mi faceti reclamatie! Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Stelian P.
    Multumesc si promit sa revin zilnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. pentru stelian p si cei care sunt la fel de radicali :

    cand aduceti in discutie astfel de subiecte , la gramada , ar fi bine sa fiti foatre documentat .mai ales ca sunt subiecte sensibile .

    in privinta acordului cu germanii , care controlau toata europa la acea data , lasati-o mai usurel .mai cititi putin despre incercarile romaniei , in perioada interbelica , de a realiza un sistem de aliante care sa-i asigure cat de cat granitele . este adevarat ca nu am reusit , dar lucrurile sunt prea complicate si in nici un caz atat de clare pe cat le vedeti dumneavoastra .
    in privinta progromului : propaganda post comunista , inlocuitoarea propragandei comuniste ,este la fel de nociva . cititi mai mult si documentativa . ne injura destul altii si ne acuza , nu este cazul sa fim masochisti .
    referitor la diviziile romanesti si germane , daca tot veni vorba : numarati din 2 in 2 si faceti erori . cititi-l pe von Paulus .
    cat dspre ceea ce a urmat dupa ,am inteles , toti suntem vinovati . stiti ceva : aud asta tot timpul de 20 de ani .
    nu ar fi mai bine si mai logic ca vinovatia sa fie stabilita individual si nu la cmun ?
    nu poporul a semnat tratate ,a inselat sau a tradat . cei care au condus tara au facut asta .
    ca militar , daca sunteti militar , ar trebui sa stiti asta - conducatorul isi asuma raspunderea si plateste pentru greseli , nu arunca vina pe supusi . seamana izbitor cu ceea ce aud de la basescu si ceilalti. suntem rai ,suntem lenesi , tradtori , etc.
    e dreptul dumneavoastra sa ganditi cum vreti dar aflati ca la cotul donului , la odessa si stalingrad - ostasii romani au luptat exemplar , repet o spune von Paulus si nu noi . acelasi von paulus dispretuia generalii si ofiterii romani pentru incompetenta , dispretul si brutalitatea fata de proprii soldati . acum intelegeti mai bine atitudinea militarilor din cele 2 divizii ?
    ati jurat dumneavoastra sau eu credinta vesnica cuiva dupa 1989 ? nu . au facut-o cei care ne conduc , din interes .

    RăspundețiȘtergere
  4. Stelian P.
    @Anonim 9 mai 2011, 19:49
    In general ma documentez foarte bine inainte de a scrie asemenea lucruri greu de digerat pentru unii. Daca vorbiti despre propaganda post....trebuie sa va spun ca eu am studiat si propaganda pro comunista si pe cea post si am avut note foarte bune la ambele. Din pacate atit anii de scoala (atit pro dar si post) cit mai ales pasaportul primit dupa 1989 m-au ajutat sa vad diferenta enorma dintre cele doua propagande.
    Prima lovitura am primit-o in palatul Topkapi unde am vazut sabia lui Stefan cel Mare si Sfint pe care am asemuit-o cu Drapelul de lupta si cu soarta unitatii care isi pierde acel simbol.
    Diviziile mentionate de mine exista si ele cuprind zeci de mii de romani (unii dintre ei sunt generali si stau la loc de frunte si azi pe la diferite tribune). Mie mi-e rusine ca trebuie sa-i salut, dvs. cum va simtiti ?
    Nu generalizati in aprecieri. Eu nu spun niciunde ca TOTI romanii sunt tradatori sau hoti si doar patriotarzii nu vad asta.
    Studiati si dvs. mai atent istoria noastra si o sa descoperiti un sir lung de tradari, atentate politice, crime, trimiteri in exil etc.Noi romanii nu avem niciun amestec in ele ? Toti conducatorii nostrii erau straini iar noi prunci nevinovati ?
    Nu toti romanii suntem vinovati de ele dar macar acuma trebuie sa ni le asumam ca popor si sa renuntam la atitudinea egalitarista intre state, sa renuntam la atitudinea noastra de a da lectii tuturor inclusiv celor pe care i-am tradat fara sa clipim in ultimii 80 - 90 de ani.
    Ma bucur ca ma cititi si aveti aprecieri.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eheee.....
    Stelian P.,autor!
    Sa-i uram de bine, si la mai mare!
    Incet, incet ... o sa vedeti voi ...
    Felicitari si gazdei! Cezar, ma bucur!

    RăspundețiȘtergere
  6. Stelian P.
    Admin Burcu
    Multumesc si astept parerea dvs. Suport si critici.

    RăspundețiȘtergere
  7. desi cred ca sunt mult maim tanar , am aflat de sabia lui stefan cu mult timp de a ajunge dumneavoastra la topkapi . apropo , nu a fost capturata intr-o batalie ci pur si simplu luata de turci cand au incendiat suceava . stefan cel mare chiar ar trebui lasat in pace . despre moldova de atunci putem citi la oxford , dupa cates stiu eu . nu s-a obosit nimeni . daca ar fi facut efortul ar fi aflat lucruri interesante , despre noi . tradatori , hoti , sunt peste tot . evident ca nu suntem nici mai rai si nici mai buni decat altii . suntem normali . doar atat .
    si nu inteleg pe cin e am tradat ?
    pe germanii care ne-au luat ardealul ?
    pe rusii care ne-au luat moldova si bucovina ?
    pe francezi si englezi , care ne-au abandonat in primul razboi ?
    pe americanii care ne-au promis ca vin ( cei drept au venit , dar cam tarziu ) ?
    am fost buni pe timpul lui stefan , alexandru cel bun , petru rares - asta ca sa vorbim de moldova .
    am fost buni si pe timpul lui carol I - stiti ca el nu ne dispretuia ci chiar ne-a iubit , ca le propriu popor ? astazi chiar este o zi de sarbatoare pentru noi romanii . chiar si maine .

    cele cateva zeci de mii de romani , erau cateva sute
    ( cam 800 ) , rolul lor fiind acela de a inlocui garda palatului , cand MS Regele Mihai I , a fost obligat sa renunte la tron .
    restul , pana la veo 2-3000 , ii confundati cu acei komisari sovietici , care nu aveau nimic cu aceasta tara . cei drept , dintre ei , s-a format clasa politia conducatoare , de vatunci si de acum ( prin urmasii lor ) . exeple cu nemiluita : tismaneanu , roman , olteanu , mizil , iliescu . etc .
    romanii "tradatori " au mai zabovit prin munti , vreo 20 de ani . cu miile . dar despre asta nu se vorbeste ,nici macar acum dupa 1989 , din motive lesne de inteles .

    RăspundețiȘtergere
  8. Voi spuneti ca sinteti militari . Daca asa gindesc militarii despre noi , romanii , atunci imi bag ... in ea armata ...

    RăspundețiȘtergere
  9. Mai sobolane,vad ca te dai tare in obiect,esti cumva orfan?Nu ai surori?Sau ti se pare ca toata armata gandeste la fel?

    RăspundețiȘtergere
  10. Stelian P.
    @Anonim 9 mai 2011, 21:10
    Nu cunosc in amanunt povestea sabiei. Cind am vazut-o am fost convins ca e un fals ordinar, rod al propagandei antiromanesti. In loc sa-l intreb ceva pe ghid le-am explicat colegilor de grup ca romanii nu sunt atit de prosti sa lase fara aparare sabia domneasca. Militarii stiu de ce am asemuit sabia cu Drapelul de lupta. Din pacate nici acum nu avem o istorie oficiala iar povestea simbolului domnesc este greu de aflat (cel putin pentru mine).
    Conform standardelor vremii o divizie avea 10.000 de oameni. Am mari indoieli ca in divizia Tudor Vladimirescu erau 800 de romani si 9200 de comisari sovietici, idem si in cealalta divizie.
    Cifra 800 pe care o folositi cred ca se refera la altceva si am s-o folosesc in textul de miine.
    Precizez din nou ca nu generalizez si nu ii acuz pe toti romanii de faptele pe care le relatez. Si eu sunt roman si am purtat stema Romaniei pe uniforma mai mult de 32 de ani.
    In legatura cu ce ne-au promis americanii si in ce context incerc sa arat in textul de azi.

    RăspundețiȘtergere
  11. Stelian P.
    CEZAR
    Sper ca nu sunt prea matinal. Acuma ma duc la sertar.

    RăspundețiȘtergere
  12. Stelian P.

    Noi si americanii: In urma unui viguros picior in fund, primit de la Hitler, la 7 dec. 1941 Romania a declarat razboi Statelor Unite. Ingrozit , presedintele american s-a ascuns citeva zile prin beciurile Casei Albe pina cind a fost dus in carucior la Congres. Aici a declarat cu glasul tremurat:
    - “Un stat din estul Europei, al carui nume imi scapa acum ,ne-a declarat razboi.”
    Abia dupa citiva ani si-a revenit din spaima si amintindu-si numele statului respectiv, avioanele americane au inceput sa faca naveta spre valea Prahovei.
    In timp ce soldatii romani (UNII, nu TOTI) injurau guvernul, artileristii germani si-au facut datoria si au doborit citeva avioane. Loiali cum ii stim, romanii din politie si siguranta i-au asigurat pe prietenii si aliatii lor de deplina lor colaborare si de iubirea vesnica, nestiind insa absolut nimic despre criminalii aia de piloti americani.
    Fraierii de nemti au inghitit galusca si nu au observat inteligenta manevra a romanilor care deja schimbau crucea incirligata cu secera si ciocanul (incirligate si ele, deci diferenta era neglijabila).
    Cum rusii bateau deja la poarta, pilotii americani au plecat discret , cu asigurarile romanesti de iubire vesnica in buzunare (dar numai daca ii bat pe rusi).
    Americanilor le-au trebuit vreo 44 de ani ca sa-i bata pe rusii aliati pe vecie cu noi iar gurile rele (de la ei) se intreaba si acum daca romanii sunt aliati de nadejde. Ce oameni rai !

    RăspundețiȘtergere
  13. Noi nu cadem de acord asupra istoriei recente,fiecare o interpreteaza dupa cum ii dicteaza interesele sau aspiratiile,d-apoi istoria celui de al II-lea razboi .Cat despre Sabia lui Stefan cel Mare circula si varianta ca ar fi avut mai multe si ca cea din Turcia e una inchinata sultanului chiar de Stefan in momentul cand a incheiat seria razboaielor si s-a hotarat sa plateasca tribut.Deci e o "sabie simbol"al inchinarii si supunerii.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  14. ***In legatura cu riposta impotriva bombardamentelor americane asupra Bucurestiului si a zonelor petroliere[Valea Prahovei]sa avem rezon,artileria o fi doborat si ea ceva dar cele patruzeci si ceva de avioane au fost doborate de PILOTII ROMANI-din patriotism si dragoste de tara,asa ca ,nu falsificam istoria doar pentru a-i "peria"pe americani -ca deocamdata nu ne-au dat si nu ne-au ajutat cu nimic,practic ei ne 'duc"in brate ,ne tarasc prin tot felul de razboaie [care nu sunt ale noastre],am pierdut un "purcoi"de bani prin iertare de datorii si ei se aleg cu 'castigul".tigri2

    RăspundețiȘtergere
  15. Stelian P.
    @tigri2
    Ai dreptate cu istoria. Cu sabia regret cumplit ca eram sub influenta propagandei si am dat dovada de prostie nationalista in loc sa ma informez de la sursa. Din pacate nu am mai avut ocazia sa vad palatul Topkapi.
    Te astept cu urmarea la elicoptere. Imi trezesti amintiri placute din tinerete.

    RăspundețiȘtergere
  16. Stelian P.
    @tigri2 ?
    In legatura cu pilotii romani nu am scris nimic din lipsa de informatii dar si din cauza ca anul trecut, daca nu ma insel, am citit in presa despre intilnirea dintre un general roman fost pilot si victima sa un fost pilot american, colonel.
    Cind am citit descrierea romanului care explica fara sa clipeasca macar ca pilotii romanii trageau doar in avioane dar nu si in piloti inamici am avut un sentiment de ...jena.
    Parca il vad pe domnul viitor general zgiltiit in avionul sau si urmarit de mii de trasoare trase din multele mitraliere ale bombardierelor americane cum ochea cu grija, doar la motoare (nu si in aripi ca acolo era combustibil) sau eventual in ampenaj. Mi-am umplut mineca vestonului de lacrimi nationaliste.

    RăspundețiȘtergere
  17. @Stelian P,stii cum este "noi sutam,noi marcam noi arbitram"sau,in cazul nostru,"noi scriem ,noi citim ,noi comentam" macar schimbam impresii ,pareri,cunostinte si nu facem politica "santului".O zi buna .tigri2

    RăspundețiȘtergere
  18. Stelian P.
    @tigri2
    Acuma observ ca in comentariile tale de mai sus nu apare iconita de bloger logat si numele Avram Iancu. Interesant.
    Iti doresc si tie o zi buna si astept urmarea la elicoptere.

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu vedeti ca acum e o rusine[pentru pupincuristii si slugoii dintre alesii actuali]sa mai vorbeasca despre patriotism ,curaj si sa fie verticali,ei pentru bani sunt in stare sa-si defaimeze tara,familia si chiar pe sine,orice natie cand isi aude propriul imn vibreaza [din toate maruntaiele corpului]numai romanului ii este jena,de ce ?Doar avem o istorie glorioasa si demna ,romanul si-a dat viata pentru glia stramoseasca.De ce nu ripostam cand suntem jigniti ca natie ,de ce ne ploconim in fata tuturor si cedam din drepturile noastre in favoarea altora doar pentru niste voturi si favoruri pentru buzunarul propriu-chiar mi-e rusine nu ca sunt roman ci fiindca am ajuns sa fim condusi de toti tradatorii de neam si datini si de toate tziganismele care ne-au invadat.Unde esti tu Stefane,Kogalniceanu,Iorga,Antonescu si nu in ultimul rand Tepes sa-i jupoi de vii sa-i duci pe pustii-sa nu mai auzim de ei in vecii vecilor .Amin !.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  20. Era de asteptat...Dupa atata slanina halita ati inceput sa bateti campii. Stelica tata nu stiam ca te pricepi si la avioane. Da era de asteptat sa cunosti acest subiect ca doar erai as la pilotarea gainilor prin GAZ!

    RăspundețiȘtergere
  21. Bine te-am regasit Cezare, prietene! Ce bine ma simt printre voi...

    RăspundețiȘtergere
  22. Bună dimineața, domnilor!
    Ca profesoară de limba și literatura română, am citit/interpretat/comentat..cu elevii mei, de-a lungul anilor , zeci de texte lirice și narative, inspirate din trecutul neamului.
    Am pus în munca mea pasiune și, nu mă sfiesc să recunosc, multă dragoste, chiar dacă , de prea multe ori, un autor sau altul ar fi exagerat.
    De fiecare dată, am explicat teoretizând că metafora și hiperbola sunt , la urma urmei, mijloace poetice, a căror prezență în text este ca, exagerând evenimente/participare/momente de luptă etc., să cultive patriotismul.

    Mă așteptam să găsesc în blogurile dumneavoastră, slujitorii patriei, răspunsuri la multe întrebări pe care mi le-au pus copiii , întrebări ale căror răspunsuri eu însămi nu le-am aflat.
    Nu vă fie cu supărare, de ce sunteți atât de mulți anonimi?
    De ce trebuie să vă insultați când se vorbește despre istorie/ trecut/alianțe/respect/onoare/ jurăminte?
    Mulți se plâng că tineretul este aproape imposibil de „ strunit„, din lipsa modelelelor.
    V-ați gândit că dumneavoastră înșivă sunteți modele?
    Vă mulțumesc și sunt convinsă că nu voi primi înjurături.
    Sunteți niște bravi ostași!

    RăspundețiȘtergere
  23. @incertitudini,stimata doamna va multumesc pentru sfaturi ,ma simt si eu printre cei care nu prea stapanesc gramatica limbii romane dar:1.eu scriu despre anumite subiecte cam ce stiu si ce gandesc;2.daca aveam pretentii cat de cat alegeam o revista de specialitate;3.practic aici se produce un schimb de idei si impresii care ne preocupa pe noi,pensionarii militari cu limbajul si stilul nostru mai cazon,mai barbatesc,practic este un fel de barfa "fara pahar",ne mai amintim de tinerete,ne mai "dam mari" si "stiuti"etc.In speranta ca ne veti intelege si ne veti mai corecta ,fara a ne certa prea tare ,imi cer scuze pentru limbajul meu ,uneori "codimentat"tigri2

    RăspundețiȘtergere
  24. SAR"MANA doamna profesoara! Nu v-am mai intalnit cam demult pe aici!
    Va rog .mai treceti -cu pixul rosu si chiar cu nuielusa. cine nu se conformeaza aveti ,,aprobarea" sa-l altoiti! O zi super

    RăspundețiȘtergere
  25. PS.daca vreti sa nu ne suparam si sa facem urat-va rog ,renuntati la chestia cu,, modelele"
    Nimeni de pe aici nu are aceasta pretentie si drept urmare ,sintagma ,ar putea fi perceputa ca o bascalie-sar"mana !

    RăspundețiȘtergere
  26. @PROSTU-bai frate ce nume fistichiu ai!ti-a trebuit mult pana l-ai ales? acum va trebui musai sa te straduiesti, sa demonstr. ca-l meriti!(hi,hi,hi!)
    PS. Pe la ce scoli inalte ne-am intalnit,caci eu nu-mi amintesc? hai noroc si sa ai o zi buna!te astept cu contributii la ...barfoteca!!

    RăspundețiȘtergere
  27. @ cezar,
    Si cat de inalte erau scolile alea pe care le-ai urmat? Asa la trei / patru etaje???

    RăspundețiȘtergere
  28. ..EI si tu ! am uitat sa pun ghilimelele de rigoare

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna seara!
    Am intrat din curiozitate pe acest blog si m-am ingrozit. Constat ca din ce in ce mai multi romani isi afla istoria, fie ea mai indepartata sau mai recenta din parerea altora. Altfel nu pot sa-mi explic cum de aud ca pilotul roman, vai doamne, tragea numai in avion nu si in aripi? Raspuns aflat din vreo 30 de carti despre aviatie, inclusiv cea a pilotului roman in discutie (Ion Dobran, Jurnalul locotenentului Dobran): nu se chinuiau sa ocheasca, ci asta isi doreau, sa nu ucida un coleg decat daca soarta decidea. Americanii, rusii si chiar nemtii trageau deseori in cei care se parasutau...
    Apoi despre sabia lui Stefan; intai autorul acestui blog are sentimentul drapelului furat si dupa aceea afla ca nu e chiar asa. Ori ca noi i-am tradat pe toti dar ei saracii pe noi niciodata. Eu ma voi semna, nu ma voi ascunde dupa degetul anonimitatii, imi voi asuma cele spuse si pot face trimiteri la istorici romani sau non-romani, insa deliciul de a transforma istoria noastra intr-o ticalosie il consider, dupa toate regulile o prostie care in vreme de razboi s-ar numii tradare.
    Nici nu stiu de ce a fost creeat acest blog, poate domnul proprietar va avea bunavointa sa-mi raspunda. E suparat ca istoria englezilor e plina de tradari mai mari decat ale tuturor, Sau ca ale celorlalte popoare ale lumii este similara, atat in interior cat si in relatii cu altii, cu ale noastre.
    Este incalificabil sa vorbesti in termeni categorici despre propria istorie si neam in acest fel. Exista varianta umila si demna a emigrarii. Dar in tacere. Pentru ca nestiinta zgomotoasa e daunatoare.
    Bogdan Serban Iancu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri. Daca este sa fiu judecat pentru tradare imi asum faptele mele si pot usor sa ma apar. Va asigur ca toate rindurile mele se bazeaza pe fapte reale si pe relatari ale multor veterani. Nu vreau sa supar pe nimeni dar faptul ca pilotii romani trageau doar in avioane fara intentia de a-si ucide adversarii e o frumoasa poveste inspirata din filme. Nici alti piloti nu faceau exceptie si imaginati-va cum ar fi sunat raportul unui pilot comunist care a raportat la incheierea misiunii ca nu l-a ucis pe pilotul imperialist ci l-a lasat in viata, dornic ca acesta sa lupte din nou si sa-i bombardeze mai bine patria draga la urmatoarea misiune.
      In locul pilotului comunist (pe ei ii cunosc eu mai bine) puneti ce pilot doriti.
      Daca asa va place istoria, bazata in continuare pe propaganda, adica pe minciuni, haideti sa ne luptam impreuna aici. Postati aici textele dvs. si eu va asigur ca CEZAR e o gazda buna.
      Dvs. scrieti ca militarii sunt cum doriti iar eu am sa scriu ca militarii sunt antrenati si dotati ca sa ucida nu sa-si faca prieteni printre dusmani (asta se numeste tradare nu adevarul).

      P.S. Pe ce va bazati cind imi spuneti ca Bogdan Serban Iancu e un nume real iar Stelian P. nu este ?

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns. Chiar credeam ca o sa am parte de persiflare...
      Am sa raspund, cat pot de succint asa ca aleg calea punctelor.
      Pct1 sau 1. Tradare in caz de razboi. Azi, inca pe pace, doar (si aici am sa va rog sa-mi iertati cuvintele dure)dezinformare, rea credinta, proasta intelegere a istoriei si/sau necunoasterea ei, prostie.
      2.Faptele reale. Invocarea lor nu substituie prezenta lor. Cu alte cuvinte la ce fapte va referiti, la care dintre veterani va referiti? A anunta ca exista fapte, fara a le enumera si explica, nu inseamna nimic.
      3. Cati piloti de vanatoare din al doilea razboi mondial ati cunoscut? Eu am intervievat trei, care slava Domnului mai sunt in viata, Ion Dobran, Ioan Dicezare si Dan Stoian (primii doi vanatori, ultimul bombardier)In plus, lectura despre aviatie cuprinde un numar de aproximativ 30 de carti documentare citite in ultimul an si jumatate. Daca doriti, va scriu data viitoare titlurile.
      4. Nu inteleg chestiunea cu pilotul comunist si raportul sau, ma depaseste ca exemplu in discutia noastra. De aceea revin si comentez doar ca, da, aveti dreptate ca in focul luptei nu poti avea grija de soarta adversarului insa intentia este de a distruge aparatul. Si chiar am fost convins de marturiile pe care le-am obtinut si citit. Putem incerca sa transam aceasta "problema" morala si altfel, invitandu-va la o discutie cu unul dintre eroi. Dar repede, ca vorba lor, termenul a expirat, sunt in prelungiri...din pacate.
      5.Nu imi place istoria bazata pe propaganda. De aceea am decis sa o studiez. Dar dvs eliminati orice urma de patriotism, eroism si onoare in privinta militarilor romani si a istoriei nationale. Am trecut prin faze multiple, de la oroare la bucurie, insa tragand linie, istoria romaneasca, azi, ma onoreaza.
      6. Nu am spus o clipa ca nu ar fi un nume real, dar Stelian P. nu este suficient. Sa fie Popescu? Ori Petre? Sa fie Paul sau Pavel? Este numele de familie ori prenumele?
      Bogdan este prenumele meu, restul de doua sunt de familie. Si daca credeti ca este pseudonim, va rog sa-mi spune-ti unde va pot trimite, in particular, adresa mea de mail si nr de telefon pentru a putea dovedii ca exist cu adevarat. Sunt dispus la totala transparenta, nu am ninic de ascuns.
      7. Raspund si domnului Cezar: imi cer scuze pentru confuzie!
      Si pentru lipsa de umor...
      Un paste fericit amandurora!
      Bogdan Serban Iancu

      Ștergere
    3. Apreciez raspunsul documentat al lui Don Corleone care e mai pregatit decit mine in domeniu, sper ca si dvs. il apreciati la fel.
      In rest sa raspund militareste:
      1. Luptele aeriene se duc de regula in timp de razboi. La asta m-am referit cind am vorbit despre tradare.
      2.Corect. Am sa dau detalii mai jos.
      3. Am cunoscut vreo 3, dar inainte de 1989 si atunci absolut niciunul nu mi-a spus ca a tras cu grija in americanii imperialisti ci toti doreau din suflet sa-i ucida pe nemernici.
      Am cunoscut mai multi piloti de vinatoare dar si de elicoptere dupa 1989 dar din nou absolut niciunul nu mi-a spus ca ar fi tras cu alta grija decit sa-si distruga tinta. Rachetele pe care le foloseau nici nu cred ca le permiteau sa loveasca doar avioanele si sa crute echipajul.
      4. Orice pilot, fie comunist, fie democrat, are aceleasi misiuni si moduri de actiune. Am vorbit despre cei comunisti deoarece pentru cei care au trait perioada respectiva stiu cit este de improbabila povestea cu grija pe care o au fata de avioanele inamicilor.
      5. Si mie imi place istoria si am avut prin 1993 un motiv in plus:
      - discutam la o bere cu niste ofiteri germani. Unul dintre ei mi-a spus ca tatal sau a fost colonel in Wermacht si a facut parte din echipele care au instruit si dotat armata aliatilor si prietenilor romani. La 23 aug. 44 a fost grav ranit de catre aliatii si prietenii sai. Omul m-a intrebat:
      - daca atunci ne-ati tradat ce garantii avem ca nu o sa ne tradati din nou ?
      Nu am reusit sa caut scuze si sa arunc vina pe altii dar nu m-am simtit prea bine.
      6. Stelian este prenumele iar P. este initiala numelui. Datorita ideilor mele de "tradator" al poporului roman am primit amenintari cu moartea inclusiv din partea "camarazilor". Am un nepotel pentru care ma tem. Nu-mi cereti sa va dau mai multe date.
      Sarbatori fericite !

      Ștergere
  30. Cu respect ! Adresati-va lui Stelian ,autorul articolului ,dar nu proprietarul blogului ! Personal cred ca ..exagerati ! Nu ati bagat in seama partea ..umoristica !
    PS. Cred ca un schimb de pareri cu Stelian ar fi interesant!
    Sarbatori fericite si va mai astept!!

    RăspundețiȘtergere
  31. @Bogdan Serban
    Nu doresc sa ma bag unde nu imi fierbe oala,dar inainte de a asculta "povestiri" mai mult sau mai putin inchipuite spuse de niste veterani(tot respectul pentru ei) aflati la o anumita varsta as spune cateva cuvinte.
    Aviatia a fost si este pasiunea mea,desi am avut o meserie "contra" cum s-ar spune.
    Va pot pune la dispozitie cateva filmulete de cateva fiecare zeci de secunde cu lupte aeriene din al doilea WW
    Aaveti idee cum/cat de mare se vedea un avion inamic prin colimatorul propriu?
    aveti idee cam cate secunde il puteai pastra pe inamic in colimator??
    stiti ca aceasta pozitie era cea mai periculoasa deoarece puteai avea un inamic in spate in orice moment
    stiti ca luptele aeriene se duceau de regula cu cate 15-20 de avioane V(din ambele tabere)Pe cer era o adevarata "viermuiala"
    stiti ca si pana la angajarea in lupta trebuia sa-ti verifici spatele cam la 3 secunde si sa faci manevre cam la 6-7 secunde pt a evita "surprizele"
    Si in fine stiti ca luptele aeriene se duceau la viteze de 400-600km/h si chiar mai mari in picaj>nu va mai vorbesc de vălul negru/vălul rosu sau G-uri.
    Va recomand sa vedeti filmele de arhiva si veti vedea realitatea luptei nu povesti romantate

    a spune ca in aceste conditii ai grija sa tragi in bujia nr 6 a motorului inamic,mi se pare o tampenie si o imposibilitate tehnica(asta cu bujia e o exagerare la fel de mare ca si altele citite pe aici)
    Poate cu alta ocazie putem vedea si "grija" fata de inamic la RAA sau Av V in conditiile de azi

    ca exemplu:Messerschmit 102/106 avea 6 mitraliere cal 20mm (cate 3 pe aripa) cu mare cadenta de tragere si care trageau simultan toate 6.Va dati seama ce se intampla??
    idem Yak,Spitfire sau P51 mustang sau chiar japonezul mitshubishi(supranumit 0 zero)

    RăspundețiȘtergere
  32. de regula armamentul era compus din 2-4 mtr cal aprox 7-8 mm si 1-2 tunuri cal 20 sau spre sf razboiului chiar 30 mm

    RăspundețiȘtergere
  33. Cristos a Inviat!
    Cu promisiunea unei reveniri de mai mare amploare, va multumesc pentru raspuns.
    Ma intristeaza amenintarile, sunt o manifestare a degradarii spiritului.
    Da, viata nepoteluilui, cat si a dvs e mult mai importanta decat orice discutie sau opinie.
    Discutia noastra a alunecat spre niste detalii in care esenta e pierduta, si pentru ca sa revenim la tema initiala incerc repede, repede sa le elimin. Nu m-am referit niciodata la faptul ca pilotii nostri trageau cu grija, ar fi hilar sa credem ca tinteau bujia x, ca sa raspund si domnului Corleone, dar pur si simplu preferau sa doboare avionul si sa vada pilotul scapat, era ca o lupta, hai sa zicem, sportiva, chiar daca si aici e o exagerare. Evident ca lund in considerare toate elementele mentionate de domnul Corleone nu se poate ca cineva sa "mangaie" avionul inamic, dar exista bucuria ca oponentul a scapat. Vedeti marturiile anglo-americano-germane din prizonieratul romanesc.
    Am avut si eu o discutie, pe la mijlocul anilor 90 cu un etnic german care deja lucra in diplomatie, si care imi reprosa, ca deh, eram roman sadea, ca am "tradat". Spiritele, evident, s-au incins, in cel mai pur stil romanesc-latin, dar acuzarea de "tradare" in cazul 23 august nu sta in picioare. dezvoltam subiectul data viitoare.
    Nu tin mortis sa cunosc numele dvs, era un raspuns la faptul ca erati indoit de veridicitatea numelui meu.
    Dar daca credeti ca opiniile dvs va pun viata in pericol din pricina vreunui dezaxat care nu are alta treaba decat sa inteleaga schimbul de idei ca pe o ameinintare la adresa securitatii nationale si sa o trateze in stil propriu... mai bine renuntam la a ne infrunta aici.
    Va doresc tuturor Paste Fericit, liniste si bucurii.
    Pe data viitoare,
    Bogdan Serban Iancu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a inviat !
      Daca nu aveti nimic impotriva ,as dori ca urmatoarea dvs. postare sa faca subiectul unei ,,Prime pagini"!
      Astept Acceptul dvs.
      Pentru a pastra confidentialitatea ,va rog sa trimiteti materialul in mod obisnuit ,folosind rubrica de coment. Eu il voi prelua si cu mici si neesentiale modificari(acceptate sau nu de dvs.) il voi publica.
      Va multumesc pentru colaborare!

      Ștergere
    2. Cristos a inviat !
      Astept cu placere sa ne infruntam.

      Ștergere
  34. Stimate domnule Cezar,
    Va multumesc pentru invitatie! Trebuie insa sa inteleg despre ce este vorba in a posta in "Prima Pagina". Ce inseamna lucrul acesta? Si, intuind doar ceea ce vreti sa spuneti, nu este oare prea mult pentru un nou-venit, care saufera si de pacatul de a fi civil? Eu, cum am declarat de la inceput, m-am bagat singur in seama din motive patriotice. ( cum suna "patriotic", aproape peiorativ...)
    In plus, mai am de combatut cu domnul Stelian, am atatea lucruri de "atacat" in parerile domniei sale incat mi-e teama ca ma pierd in detalii.
    Cu multumiri,
    Bogdan Serban Iancu

    RăspundețiȘtergere
  35. stimate domnule:
    @Bogdan Serban Iancu
    Va rog sa cititi si astept parerea dvs.Si eu am comentat dur ,dar zau ca m-au lasat nervii,doar un pic nu va ingrijorati

    http://www.plano10.com/2012/04/istorici-demolatori-de-mituri-nationale.html

    RăspundețiȘtergere
  36. @Bogdan Serban Iancu
    va citez:

    "....care saufera si de pacatul de a fi civil?"

    Imi place,sunteti amuzant si un pic malitios.
    Pana la urma toti ne-am nascut civili.Nu-i asa?
    Si daca nu mergeam la scoala la care am mers ci la seminar,acum imi spuneati"saru' mana parinte"?
    sau poate eram lacatus sau faceam shaibe....stiti cum zice rusul....mother fucker!!hi,hi

    RăspundețiȘtergere
  37. ...pardon am vrut sa zic in rusa:no comment!

    RăspundețiȘtergere
  38. Buna seara domnule Corleone!
    Cred ca o sa reintru in noaptea aceasta...
    "Saufera" se poate citi sufera cu un "a" strecurat din viteza. Va rog sa-mi iertati aceasta greseala, cat si pe cele ce vor urma, deh, sunt doar un om.
    Nu vreau sa fiu malitios.
    Fac eforturi de a intelege ce doriti sa aflati de la mine. Cred ca o intrebare directa, asa ca o comunicare curata sau, daca vreti, pe intelesul dvs de militar (acum sunt malitios) ca un ordin clar pe care poate sa-l inteleaga orice ostean, caporal in rezerva ca mine... Prin urmare, care este intrebarea/problema?
    Bogdan Serban Iancu

    P.S. Va rog sa nu intram in discutii sterile, "lupta" mea cu domnul Stelian are o miza.

    RăspundețiȘtergere
  39. inteleg perfect greselile de tastare,si eu fac cu duiumul(le inteleg mai putin pe cele gramaticale desi aici nu e cazul).Nici o problema
    Intrebari pt dvs nu am.Nu fac reclama altor bloguri,dar folositi link-ul dat mai sus.Chiar ma intereseaza parerea dvs

    PS succes in "batalia" cu Stelian P.Va avertizez ca de fapt n-o sa fie nici o batalie.Cat timp duceti "luptele" cu argumente viabile veti fi chiar aliati.
    Va avertizez ca la categoria argumente Stelian P este (aproape)imbatabil
    La Stelian P nu tine gargara ca sa zic asa
    Si CEZAR va asteapta cu articole!!
    Va doresc numai bine si bine ati venit!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata la toata lumea! B.S.I zicea...,,,m-am bagat singur in seama din motive patriotice. ( cum suna "patriotic", aproape peiorativ...)
      Imi place sa cred ca si noi ..militarii suferim de aceasta ,,boala"-patriotism ,indiferent de ce spunem la un anumit moment ! Deci, cum s-ar zice sunteti pe teren cunoscut!
      Blogul acesta are o deviza (dreapta sus)..,,Toata lumea-i binevenita...
      Prima pagina ii ..prima pagina ! Mergeti va rog mai jos si dati clik pe ..,,Pagina de pornire""!
      Am convingerea ca disputa dvs. cu Stelian va fi urmarita cu real interes si de altii ! Rezultatul informativ-educativ trebuie sa ajunga la mai multi. In caz contrar efectul ar fi mult diminuat.
      Deci Clik -pagina de pornire ! Va astept!

      Ștergere
    2. PS. Precizez din nou ca acest blog este ,,NON PROFIT" ,usor de remarcat prin lipsa oricarei reclame ! Va multumesc!!

      Ștergere
    3. Wau ! M-ati pus in incurcatura ! Va rog structurati pe ..pagina si nu totul odata !!
      Vizitati prima pagina ! Va multumeswc pentru material!!!

      Ștergere
  40. Buna ziua domnule Cezar!
    Nu am avut intentia de a va incurca, acesta a fost unul dintre raspunsurile adresate "inamicului" Stelian. Am incercat de mai multe ori sa il "public" in totalitate dar nu am reusit. Astfel ca l-am taiat in mai multe felii si l-am pus ca atare. Acesta este si motivul pentru care m-am semnat de fiecare data.
    Cu toate acestea, nu-l regasesc aici, unde ma asteptam la riposta neinduratoare a domnului Stelian...

    Bogdan Serban Iancu

    RăspundețiȘtergere
  41. Aha, am vazut textul publicat pe prima pagina.
    Onorant! Va multumesc!
    Cu toate acestea, chiar daca nu este un text jurnalistic, ci doar un raspuns, o fronda fata de opiniile unui roman, are o noima oarecare, finalul e important. Am inteles ce ati dorit dvs sa faceti, insa restructurarea lui ii pierde putin sensul. In acelasi timp, ma impiedica oare de la un raspuns asteptat din partea domnul Stelian?
    Bogdan Serban Iancu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va salut si va rog mergeti pe ,,prima pagina" Va asteapta ...raspunsurile lui Stelian si nu numai ! O seara buna!!

      Ștergere
  42. This is the second time I've been to your site. Thanks for providing more details.
    Feel free to visit my homepage :: Remove Stickers

    RăspundețiȘtergere

HAI, UIMITI - MA !
Comentariul va evidentiaza starea..naturala si capacitatea de analiza si sinteza!