Google Website Translator Gadget

joi, 23 iunie 2011

De acum comanda la VM __________________________________by Czar


   Revazuta si adaugita.  ***                                                                                                                                                          ........asadar, cu o greutate in gat si mai in jos, am urcat in trenul ce avea sa ma duca din Timisoara si pana la Predeal.
         Drum lung. Incercam sa-mi imaginez, cam ce-o sa ma astepte. Mai participasem la activitati cu vanatorii de munte,dar numai ca spectator. De fiecare data  ,vazandu-i la treaba,nu am putut sa zic decat atat-astia nu-s normali !
         Acum, dintr-o data, perspectiva se schimba la 180de grade si ..cateva secunde. Sub comanda acestora de-acum trebuia sa-mi perfectionez pregatirea. Sa conduc si sa duc actiuni de lupta in teren muntos!! Vai mama-ma si vedeam agatat pe o cordelina intr-o surplomba:- in sus piscul muntos, care parca sta sa-ti vina in cap,in jos... ei bine, in jos  abisul.Era deja problema de optiune personala -in ce directie s-o apuci!!
          Noroc cu ..trenul. Mai lua cate o curba in viteza si zgomot de roti metalice si ..ma trezeam.
    Ei na !. N-o fi dracul atat de negru! Ma voi descurca!
    Seara incepea sa se lase,iar soarele sa se ascunda dincolo de crestele muntilor. Trenul,obosit parca, intra greoi in gara Predeal .Cu inima indoita, taram dupa mine un geamantan si ma gandeam ,in ce directie s-o apuc. Nu reusesc sa ma dezmeticesc bine ca ,se infige in fata mea o dragutica- maruntica si cu o pereche de ochelari pe nasuc .
     - Domnu vreti o...masina?
     -Da ,papuso.Ai una pe aici, pe aproape?
     -Haideti cu mine,zice fata .Pana sa-mi ridic geamantanul , fata disparuse!
          Cu pas domol,sa nu ma impiedic,dau ocol garii si intru intr-o mica parcare. Zbarnaie un claxon si fata imi face amical cu mana, dintr-o Dacie verde. Ochelarii cu multe dioptrii, erau garantia ca nu gresesc. Pe mine ma claxona!.
         Imi inghesui geamantanul in portbagajul deschis cu amabilitate,apoi ma instalez in scaunul mortului. Draguta ,ma intreaba:
       - La care cabana va duc?
       - In mod normal ,ti-asi raspunde ca, la care doresti dar, in situatia de fata la... hotelul militar!
       -Ahaaa ,ati venit la curs...!!
       - Cum de-ai ghicit asa repede? (in treacat trebuie spus ca eram in blugi si jaca- tinuta ai ,in care nu da nimeni doi bani pe tine)
         -Apoi, am mai dus vreo 3-4 si tot asa de.... smecheri!
         -Sar"mana domnisoara!. Esti maritata? Poti sa-mi lasi un numar de telefon? Poate mergem sa-mi arati si mie, care-i cea mai tare cabana de pe aici!!?.
         -  Daaa, daca aveti nevoie de masina ma sunati aici....??
         - Sigur ca da,daca oi mai apuca...zic eu, cu jumatate de gura. Intre timp, ne apropiem de hotel. Apare o ghereta ,din care iese amenintator un sergent. Soferul meu, nici gand sa incetineasca. Baga un claxon si cu doua degete ,bate cu autoritate, umarul  stang! Drept urmare, sergentul se opreste si primesc un salut militaresc, cum nu mai primisem pana acum(in blugi si jaca) .Se infige fata cu Dacia ei verde ,drept in usa hotelului si glasuieste :
          -Am ajuns. Sper ca nu v-a deranjat faptul ca, nu v-am lasat dincolo de ghereta!!??. Ce sa mai zic? Ma achit onorabil de datorii. Fata face o intoarcere, intr-un nor de praf si imi arunca pe geam:
          - Daca mai aveti nevoie de masina sa ma sunati...!!!!
Oarecum contrariat si uimit, cat de instruiti sunt si taximetristii pe aici,intru in hotel .Primesc o cheie si un numar de camera . Ajung cu greu pe la etajul 3-4 si in camera, bine instalati ,gasesc  doi viitori colegi  . Prima intrebare din partea lor .
            -De unde esti colega?   -Timisoara ,zic eu cam fara chef   -Oa Timisoara,hai sa ne povestesti. -Dar voi de pe unde?-Moldova -.unul Iasi, altul Focsani.
  Moldovenii ,destul de bine incalziti,gramada peste mine:
            - Timisoreanule , hai ia o gura de aici si povesteste,cum fu cu revolutia ?.
            - Bine,bine,eu o sa va povestesc din revolutie dar,numai daca si voi imi povestiti ,cum a fost cu Moldova ,Transnistria si alte alea..
               S-au mai temperat moldovenii mei  si au lasat-o mai moale cu insistentele. Acum, eu cu ce ma durea mai tare:
               -Ce ziceti? Ne mananca fripti- padurarii astia?i -sau  mai avem fo sansa sa ne intoarcem intregi acasa?
 Liniste deplina. Fiecare se autoevalua si in final cate unul rabuvnea:
              -  Fratilor, daca si astia sunt la fel de N.P. ca si caprarii nostrii, am dat de belea.Ne vor gasi la primavara ,odihnind in vreo rapa cu verdeata ..... Cu aceste ganduri optimiste ,adormim bustean.
     Dis de dimineata ,ne trezim  , ne facem frumosi si din balconul hotelului admiram Clabucetul. Aerul tare cu miros de rasina de brad, ne spargea plamanii.   Savuram o cafea si nu puteam sa ne mai oprim din aprecieri-; e nemaipomenit,e fantastic, Toti ajungem la o concluzie:orice vom patimi-merita, numai pentru a trai o perioada in acest peisaj de basm.!!
      Coboram hotarati si pe platoul unitatii ne regasim cu totii.Vreo 20,catane mature cu grade si functii onorabile-la noi acasa. Aici doar cursanti.
       Osteni cu experienta,incropim rapid o formatie dupa inaltime.Delegam comanda celui mai dotat cu ..grade si functii si asteptam sa vina zbirul cu savarina pe-o ureche.Eram hotarati sa impresionam,sa nu lasam loc de interpretari fata de pregatirea noastra militara. Ne aflam doar, pe teritoriu strain si potential ..periculos!
        Apare, domnule!! Savarina pe- o ureche,bocancii maronii cu ciorapi din bumbac, formand un guler incofundabil peste . Nu era nici-o indoiala. Era vanatorul,padurarul,zbirul care urma sa ne scoata ficatii in urmatoarele doua luni !       Seful nostru,patruns de faptul ca de el depindea soarta a o gramada de pifani, comanda cu o voce bubuitoare - Plutoooon .........si se infige cu trei pasi de defilare......
           -Domnule maior ,plutonul de ofiteri (cu grade mai mari decat ale tale,il sustineam noi in gand)....
      Omul nostru ,adica ,Vanatorul de munte,luat putin pe neasteptate,pare usor descumpanit--
             -Haideti domnule ....ce dracu..faceti glume cu  mine?  Seful nostru -sa-i dea inainte cu raportul....
             -Domnilor colegi,gata ,am inteles.Asa se face pe la dvs. Aici sunt alte reguli. Suntem colegi si ca atare ,fara formatii ostasesti  ,fara rapoarte...Suntem colegi, ce naiba!!
        Ne-am revenit cu greu. Am stricat formatia ,am dat mana, ne-am cunoscut si in cea mai neprotocolara  forma de deplasare, ne-am indreptat spre sala de clasa.Aici probleme de organizare, specifice unui curs de profil.
        De a doua zi, au inceput iesirile in teren. Nu voi insista pe ceia ce faceam. Vreau sa spun insa ca, don profesor, se straduia sa vedem tot ce-i mai frumos prin Predeal. Ma refer la frumusetile naturale. Era criza de carburant. Don. profesor, scotea masina (nu am idee cum realiza) si ne ducea pana la baza muntelui. Acolo ne astepta. Noi, o luam la picior si urcam, pana sus,sus, acolo unde era programata sedinta de pregatire.  Vedeam grija in tot ceea ce era legat de noi .Sa nu patim ceva ,sa nu ne ratacim,sa nu ne accidentam... Era o atmosfera de vis. Nu realizam ca suntem la un  curs .Natura era de o frumusete  aparte !. Peste tot numai brad.Doua luni nu am vazut alt arbore. Brad si iarasi brad. Am facut si un pic de alpinism. Am inceput cu- stanca prostului - din cazarma . Cine a mai trecut pe acolo si-o va aminti cu siguranta. Am executat si trageri reale in poligonul de munte. Am avut ocazia sa demonstram ca, stim si noi cate ceva
         Ca deobicei, ce-i bun si frumos se termina repede. A venit si vremea despartirii. Don profesor nu ne-a lasat nici atunci. A facut rost de masina si pe grupuri ,in functie de tren, ne-a condus personal pana la gara.Am ramas impresionat. I-am multumit atunci,   ii multumesc si acum lui si tuturor VANATORILOR DE MUNTE DIN PREDEAL.....







37 de comentarii:

  1. Anonim13:28

    TOP GUN
    Cezarica,
    Interesanta viata de militar sub stindardul patriei!!!! Viata de militar are si bune si rele,faptul ca mergi in misiuni in alte localitati si posibilitatea de a socializa cu oamenii mi se pare fascinant!!!! Noroc ca toate misiunile , s-au desfasurat in timp de pace ,exceptand zonele de conflict gen Irak,Afganistan etc.Dezavantajul este ca nu poti sa faci un concediu, cap- coada cu familia,sa participi la frumoasele evenimente ale familiei.
    Dar una peste alta ,trebuie sa privim partea plina a paharului si viata plina de inedit a ofiterului roman din vremurile demult apuse!!!
    Faptul ca nu a fost o simulare si a fost totul pe bune asta face deliciul ineditului
    O ZI EXCEPTIONALA TUTUROR FORUMISTILOR!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim20:30

    Bai copilul lui Sven Hassel- frumos scris,felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. @cezar,frumos redat ,ne trezesti amintiri.Tin minte ca era perin "87 februarie si am primit misiunea sa mergem la otopeni sa luam un tun[cu elicopterul MI-8 si sa-l ducem la o unitate de vanatori de munte din Predeal.Impreuna cu tunul era si o comisie de verificare pe care trebuia sa o ducem,eram asteptati de comandant si garda de onoare[aveam un general]am aterizat pe terenul de footbal ,zapada mare ,nu aveam legatura radio cu cei de la sol si nici nu au fost avertizati de efectul de sol al mastodontului .Ne asteptau in formatie si in momentul aterizarii abia i-am mai gasit de sub mormanul de zapada.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna dimineata!
    @Tigri-2 parca-i vad acoperiti de zapada!
    Ceva asemanator s-a intamplat cand l-am primit pe Ceausescu pe aerop. Timisoara.
    Sa-i vezi ce mai alergau dupa covorul rosu-o distractie! O zi buna

    RăspundețiȘtergere
  5. @TOP GUN-realitate pura ! nimic SF.
    Acum ,eu am romantat un pic ,luand in calcul ca citesc probabil si civilii,nu numai militarii.Oricum cine-i in materie,intelege mai multe. a face un curs de specializare in munti nu-i chiar asa floare la ureche!!
    W ,end placut

    RăspundețiȘtergere
  6. Mai, ce pot sa spun decat ca mi/a placut. Si povestirea si oamenii. De ce nu te apuci tu sa scri o carte ? Talent ai, sacul e plin de amintiri. Si cred ca ar putea iesi ceva frumos . Dar sa dai si nume. Poate mai sunt unii care sa recunoasca personajele. Tot respectul pentru vanatorii de munte.

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim11:47

    TOP GUN
    Cezarica,
    Mi-am dat seama ca e totul real,mi-a placut cum ai nuantat!!!!
    Foarte frumoasa povestirea,te-ai putea apuca de scris,nu prea castigi bani din treaba asta,dar ai talent si e pacat!!!!
    WEEKEND PLACUT SI RACOROS!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Micutzu,@ T.Gun-multumesc pentru aprecieri si pentru incurajari!
    Daca voua v-a placut povestirea mea,sunt bucuros!
    Nu mi-a trecut prin minte sa pun de-o carte.Cred ca trebuie mai mult pentru asta ,mult mai mult!
    O dupaamiaza racoroasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. @cezar ,nu-i asa greu doar ca te usuca cheltuielile cu corectura si editarea iar de vanzare ce sa-ti spun ,cine mai citeste ,tot noi ,tineretul nu citeste.Glumind putin ,mi-a venit o idee ,cu "sa o punem de-o carte";Pai Micutzul,tu ,TOP GUN si eu ,iese de o parida ,ce ziceti?Un weekend placut si sa ne scrii.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  10. @Tiger-two ..s-a facut! Eu am 5 asi!!!???

    RăspundețiȘtergere
  11. @cezar ,a!Cu tine,cinci?In pokerul jucat de noi eu am 4 asi +shanta[7 de rosu]-asta era cel mai cel.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim13:59

    Pana la urma scoateti o carte sau s'alege prafu'?
    Hai la munca si sa aveti succes ca banii vin si ei mai tarzior;ca intai investesti si dupa aia astepti banii(daca investitia e de succes,altfel ramaneti cu buza umflata.Dar cine nu risca nu castiga.Eu promit sa cumpar primele 4 carti cu cate un autograf de la fiecare dintre voi.Doar atat pot sa fac dar aveti deja primul client.Si nici macar nu stiu ce-o sa cumpar hi,hi!
    Am si eu amintiri,toti avem,dar talent la povestit la mine=0

    RăspundețiȘtergere
  13. Problema-i ca daca ne apucam de-o carte ,musai trebuie sa disparem de pe bloage!!
    Asa ca votati: disparem sa facem romanul care va avea sigur succes peste...200de ani!!!
    -Ramanem pe bloage spre disperarea ..unora!!
    Sa vezi voturi de la ...prieteni

    RăspundețiȘtergere
  14. Anonim15:12

    @cezar
    Le faceti pe amandoua ca se poate daca "trageti tare".Stiu sigur ca veti reusi.
    Doar ca tie iti e cam lene!Aaaaaaa??

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim15:43

    @don C. tu vorbesti de munca pe caldura asta!!!
    Poate ca unii,mai suntem si ocupati din cand in cand....e grele.mai bine punem de-o carte!! Czar

    RăspundețiȘtergere
  16. @cezar,pe mine ma"roade "curiozitatea:fata,taximetrista,unde este,ca-ti daduse numarul...de telefon,nu cumva ai cautat-o cat ai stat la curs,ca noi cand faceam cursul [de trei luni]la Bacau nu prea eram iertatori.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  17. - Daaa, daca aveti nevoie de masina ma sunati aici....??
    - Sigur ca da,daca oi mai apuca...zic eu, cu jumatate de gura.
    Dupa cum rezulta Tige-two- mi-a dat un numar de dispecerat ca sa zic asa _raspundea cineva din familie care apoi trimitea masina unde doreai.
    Ce sa faci, nu poti fi tot timpul norocos!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Anonim11:26

    Arhire a scris:


    Badalan si Mircovici au votat pentru taierea pensiilor militarilor !! RUSINE !Cine a mai votat ? Monica Ridzi, Nini Sapunaru….Sa aiba de coroane funerare banii din pensiuca mea…Mircovici demagogul….Badalan…meriti un scuipat mare..infractorule !!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim11:29

    # gabriel a scris:


    Nu gasesc cinismul din comentariul meu, si nu obisnuiesc sa fac comentarii in paralel cu tema in discutie. Observ ca acest lucru se intampla doar in comentariile tale si ale celor care gandesc ca tine. In ce ma priveste, comentariile mele anterioare si cele care vor mai fi, sunt doar replici ferme atunci cand se aduce atingere corpului maistrilor militari si subofiterilor ,prin insulte, jigniri si comparatii de tot felul. Foarte multi dintre voi, ofiterii, i-au in calcul doar gradul acestora, fara sa se tina seama de rolul, locul si responsabilitatile m.m. si subofiterilor. E foarte greu sa se schimbe o mentalitate, din moment ce unul din regulamete spunea ” m.m. si subofiterii sunt ajutoare de nadeje ale ofiterilor”, numai ca uni dintre ofiteri au inteles, au crezut si cred ca notiunea de ajutor e similara cu cea de sluga, de aceea si afirmatia acelui, zice el, pilot care semneaza “unul”, ca m.m. de aviatie sunt capabili doar sa tina de scara avionului. Aceasta, nu a fost o greseala de exprimare din partea lui, asa cum am spus, eu o gasesc ca o insulta grosolana datorata mentalitatii si dispretului fata de acei oameni de care a depins viata lui de pilot. Daca a fost pilot ?. Eu ma indoiesc, tocmai pentru ca imi este greau sa cred ca nu ar sti rolul unui m.m. de aviatie, fie el motorist, armurier sau electronist de bord, responsabilitatile acelor oameni. Ma deranjeaja enorm atunci cand vine cineva si spune: cum eu care am fost ofiter 20 de ani si am pensie cat a unui subofiter sau m.m. chiar daca acesta a avut o vechime mai mare de 35 de ani ca militar si aproape 50 cu grupa de munca. Asta, pentru ca nu vrea sa accepte principiul contributivitatii, el (ei) nu vad buna decat Legea 164, asa am crezut si eu la iesirea la pensie, dar acum vad ca nu a fost foarte buna, pentru ca nu a fost si corecta.

    RăspundețiȘtergere
  20. Anonim12:50

    textul de mai jos am incercat sa-l postez pe blogul plano10
    Mi-a aparut anuntul ca"pot fi postate doar textele "echipei"eu sunt interzis.Oricum nu mai postasem la el de luni de zile,dar acum s-a luat de mine si de tigrii2 desi nici nu il bag in seama,asa ca m-am simtit dator cu un raspuns.
    Si ce sa vezi!!
    "pot fi postate doar textele "echipei"
    Ete na!!uite de asta nu mai pot eu!
    Poate sa latre la luna impreuna cu "echipa" compusa din el,el insusi,si "dansul".Deja sunt trei!!

    CE ZICE EL;
    Daca tu(se refera la T2) si cu @Akord, continuati bâza CI-stă pe acest blog... va dau cuvantul meu ca sterg toata arhiva blogului pe problematica pensiilor militare!
    Au termen, cei care v-au trimis, sa va retraga din post pana pe 30 06.

    raspunsul meu.

    @plano10
    daca eu aici nu postez nu inseamna ca stimatii mei colegi nu citesc si alte bloguri

    1-esti irecuperabil,absurd si sluga politica pana in maduva oaselor.Esti orice numai roman nu esti!
    2-sterge-te cu arhiva ta "pretioasa" exact acolo unde trebuie.Crezi ca numai tu detii aceste informatii??Sarman de tine!(voi trimite eu link-urile necesare pentru cei ce au nevoie de ele-SANTAJISTULE!!)
    3-ti-am mai spus si ti-o repet si aici
    IMI ESTI INFERIOR dintr-n motiv simplu.
    TU ESTI SLUGA,EU SUNT LIBEEER!......si ce bine ma simt!
    Nu am mai postat aici de ff mult timp si nici nu am de gand sa o mai fac,dar esti un mare parsiv,atunci cand vezi ca-ti moare blogul!
    vezi-ti nr. de postari si "mori incet"(ma refer la blog)Ti-e iti doresc sanatate,viata lunga si macar acum sa-ti indrepti sira spinarii,dupa o viata traita in slugarnicie fata de cei de la care astepti functii si bani.
    NU VEI PRIMI NIMIC!!
    Iti faci iluzii.Tot ce vei face,vei face prin munca proprie nu prin pupat funduri de politicieni.Dar daca asta ti-e caracterul.....!

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim13:01

    @ano-gabriel 11:29
    Pot doar sa va spun ca aveti deplina dreptate.
    Va respect!!
    P.S.In ultimii 11 de cariera am avut in permanenta 2M.M. in subordine,dintre care unul mi-a fost subordonat din prima ,pana in ultima zi cand a plecat la pensie.Este cu 12 ani mai in varsta decat mine si ii datorez si acum mult respect si pretuire,pentru constiinciozitatea si pregatirea tehnica de care a dat dovada.
    Sa traiti domnule MM principal Bantza Emil!!

    RăspundețiȘtergere
  22. @Don Corleone-initial a intrat in SPAM.
    Desigur ca ,sunt cu totul de aKord(sac) cu tine si Gabriel fata de problema MM si subofiterilor.
    O zi buna la toata lumea!

    RăspundețiȘtergere
  23. PS. si Jvek ii de aceiasi parere-a se vedea pe infom.

    RăspundețiȘtergere
  24. Anonim13:35

    si ar mai fi; Murzea,Selaru,Kiss,Popescu,Torok,Negoita,Tiu si multi multi altii....oameni adevarati,militari si profesionisti desavarsiti

    RăspundețiȘtergere
  25. Ce stiu copilasii care cica ,,lupta'' in TO ??!!!
    Sa-i fi vazut cu mine prin noroaiele din Cincu,cu fo 15-20 de Tab-uri imbatranite . Cand iti era lumea mai draga primeai informatia -au cazut 2 ambreiaje si un motor. Chemam , maestrii' cum obisnuiam sa le zic,ma uitam in ochi lor si ii intrebam:- ce facem mestere? si el fara sa clipeasca -pana dimineata le aveti informatie,in stare de functionare!!

    RăspundețiȘtergere
  26. @Don Corleone,si mie mi s-a respins dreptul la replica pe blogul lui Plano10,eram vreo 10 care scriam pe blogul lui ,au mai ramas 8,pot sa se injure linistiti,in "familia"stabilita de "civilul"planox.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  27. Si mie mi-a taiat macaroana ! mai sa fie si nici nu am apucat sa fac urat!

    RăspundețiȘtergere
  28. Ce l-a deranjat mai mult a fost faptul ca noi nu-l injuram pe Base "de doua ori pe zi si o data seara"iar eu am jignit-o pe una Julia[bloghing]si el era unulm care-i pupa mana de la brau in sus.Spunea ca noi militarii nu putem intelege viziunea politica a unui civil ,etc,aiureli de popa beat.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  29. Anonim19:27

    @tigri2
    aici te inseli!!!
    planox ii pupa mana de la brau in jos nu in sus -hi hi!!el de fapt "pupa"orice.Un alt propagandist care ne respira aerul de pomana.
    Eu "injur" pe toti cei care sunt slugi!In viata mea nu am fost iar acum la"batranete" nici atat.
    Cat timp nu am sira spinarii din plastilina e
    FF Bine!!

    RăspundețiȘtergere
  30. Anonim19:32

    @tigri2
    ..si din cauza asta "mi-am luat-o" si in armata,dar in acelasi timp am fost si un pic,un pic de tot apreciat.

    RăspundețiȘtergere
  31. @Don Corleone ,asa este ,si eu am avut de suferit din cauza "carcotasilor",nu suportam sa le 'cant in struna ",sau sa le pun la dispozitie cea ce era al meu si de aici -probleme.dar le-am trecut pe toate ,dusmanii "grei"se odihnesc sub "piatra rece"cu toate avntajele avute de-a lungul carierei.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  32. ***cea=ceea[tastatura]

    RăspundețiȘtergere
  33. Primul zbor,
    Dupa sase luni de studiu intens[pe atunci se invata si sambata]si cu notiuni nemaiauzite de noi ca ;aerodinamica.navigatia aeriana,avioane,motoare,instalatii speciale,radio,meteorologie,traderi si bombardamente ,etc...a venit si prima zi a zboruluiera inceput de aprilie si nu eera pacaleala.10 avioane ,nou -noute de tipZLIN -526 F erau aliniate in fata hangarelor si ne asteptau avnd alaturi mecanicii terestrii ,aliniati si ei.Ii cunosteam de la orele de pregatire practica si ne erau apropiati.In aviatie eram o mare familie ,nu existau bariere precum gradele si functiile dar asta nu insemna ca anarhia si-ar fi gasit loc.Am fost impartiti pe grupe de cate 5 la cate un instructor de zbor[ofiter -pilot].primul zbor dura o jumatate de ora si se numea aclimatizare.
    Cu emotie am urcat pe planul avionului ,apoi in carlinga ,iar tehnicul mi-a legat centurile,in fata a urcat instructorul .trwemuram de bucurie[teama?]in momentul cand tehnicul a strigat "motor"si eu am apasat pe "starter"elicea a inceput sa se invarta ,mai repede ,si mai repede pana a devenit invizibila.Ma simteam stapan ,superior celorlati "muritori".Am rulat la linia de start,apoi prin radio s-a auzit "...aprob decolarea"Dupa cativa metri ,in care viteza crestea-crestea,am simtit un "gol" in stomac -ne-am desprins de sol.pamantul disparea de sub noi ,obiectele deveneau tot mai mici,si se auzea numai zgomotul motorului.Orizontul devenea imens,obiectivele de pe sol incepeau sa capete contur de harta,parca era o harta la scara mre apoi tot mai mica.Am urcat la 2000 de m,deja incepea sa-mi fie frica,tot dadeam cu piciorul in carlinga sa vedem daca nu se rupe,aveam incredere in huruitul puternic al motorului,iar odata cu el imi vibrau toti muschii,ma simteam"cineva"eram mandru,transpiram,tremuram,ma bucuram-ZBURAM.aveam lumea la picioarele mele=Magnific.Apoi brusc a incepuc cavalcada,avionul s-a rasucit ,eram cu capul in jos,imi pipaiam centurile sa nu se rupa .priveam speriat in jur.>>tonou-imi spune instructorul in casca,nici nu mai gaseam butonul radio sa-i raspund ,de emotie.Iar zbor la orizontala ,mi se spune sa pun mana pe mansa ,sa incerc sa pilotez ,il simt ,avionul se comporta ca un cal naravas in mainile mele -nu vrea sa ma recunoasca de stapan.Dupa o acalmie aparenta a inceput ce era mai rau-figuri acrobatice ,looping,imelmantonouri ,simteam ca-mi intoarce stomacul pe dos,ochii se infundau in orbite sau cautau sa iasa,sangele se aduna in obraji sau disparea ,ce mai adevarat macel cu tot ce era natural si normal.Cu greu m-am dezmeticit.Zbor calm ,plimbari prin zone etc.nu mai auzeram nimic ,eram fermecat de-adevaratelea.Apoi ATERIZAREA,frumos lin mi se parea ca intram in pamant.Zborul ,antrenamentele se faceau cate putin ,cu pipeta-ziceam noi=[asa se traiesc marile clipe]dar usor-usor,;caramaida cu caramida , meseria a prins.A urmat iesirea la simpla -controlul final cu un instructor din comanda escadrilei.Emotii mari ,nu mai era siguranta instructorului.Am rulat la start ,sigur pe mine si increzator,o mai facusem de zeci de ori ,dar nu singur,totul a decurs normal ,abia acolo sus m-am simtit cumva un fel de "zeu"eram atat de mandru de mine[unde esti mama sa ma vezi]aveam si gandul la vreo iubita dar parca il tineam ,timid ,ascuns.A urmat venirea la aterizare ,abia atunci a inceput sa se instaleze teama,frica,imi cam tremura mana ,pe panta am inceput sa execut ce invatasem ,reduc motoare ,scot flapsuri ,astept viteza sa scada,140-125-90 si "zdraaang'rotile au muscat din aerodrom.Teu alb indica locul de contact[in dreapta\].Ruklajul la locul de schimb.Nici nu am apucat sa cobor ,bine ,de pe plan si am fost lust pe sus de colegi ,dezbracat la piele si aruncat in groapa cu maracini-BOTEZUL ZBORULUI.Toata seara mi-a scod la spini un coleg ,am dormit pe o parte .Marele vis se implinise.Doamne ce tineri si frumosi eram,eram cu adevarat fericiti.tigri2

    RăspundețiȘtergere
  34. Cezar ,te rog sa mai faci unele corecturi ortografice,graba,emotia ..merci.t2

    RăspundețiȘtergere
  35. @all
    Hăi măi că sunteţi tari ;) .Îmi plac poveştile voastre. Mă regăsesc în ele, numai că noi "planam" pe apă. N-am harul de a pune în cuvinte meseria în care m-am calificat, dar au fost alţii care v-au desfătat tinereţia cu poveşti despre mare şi marinari. Au fost şi regrete, dar sunt anulate de momente care mi-au dat satisfacţie în meserie.
    Să auzim de bine !

    RăspundețiȘtergere
  36. @bazel09
    Te salut ,bine ai venit!
    Poate cu un mic efort iti aduci contributia-pentru a putea spune ca avem sectiunea-,,ARME INTRUNITE"

    RăspundețiȘtergere
  37. Anonim22:13

    I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice,
    keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back
    later. Many thanks

    my weblog :: KiethDMacugay

    RăspundețiȘtergere

HAI, UIMITI - MA !
Comentariul va evidentiaza starea..naturala si capacitatea de analiza si sinteza!